آفتاب
در گفت‌و گو با ایسنا

مطهرنیا : صهیونیست‌ها بازیچه قدرت‌های فرادستی در خیمه شب‌بازی خاورمیانه هستند

مطهرنیا : صهیونیست‌ها بازیچه قدرت‌های فرادستی در خیمه شب‌بازی خاورمیانه هستند

یک استاد دانشگاه با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: شورای امنیت، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی انباشته از کشورهایی است که هریک به دنبال منافع خود هستند.

یک استاد دانشگاه با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: شورای امنیت، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی انباشته از کشورهایی است که هریک به دنبال منافع خود هستند.

مهدی مطهرنیا استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی با استفاده از فرصت حاصل از درگیری‌های منطقه‌ای و تراکم بحران‌های ناشی از تعارضات ایدئولوژیک در خاورمیانه به غزه حمله کرد که این حمله قابل پیش‌بینی بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ غزه زبرین و زیرین هر دو مورد هدف این رژیم قرار گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی در گستره فرصت حاصل از آنچه که در خاورمیانه عملیاتی شد و رویارویی اسلام سیاسی با قدرت‌های فرامنطقه‌ای و فرادستی و صاحب ایدئولوژی لیبرالیستی را به درگیری‌های درون منطقه‌ای، فرقه‌ای و ایدئولوژیک منتقل کرد.

مطهر‌نیا اضافه کرد:‌ برداشت سیاسی از دین امری مثبت است، بهترین حربه و تقابل آن رشد رادیکالیسم دینی و تقابل دیدگاه‌های متفاوت است که ظهور داعش، النصره و القاعده محصول همین انگاره‌های امنیتی و سیاسی است. لذا اکنون رژیم صهیونیستی با استفاده از این فرصت حمله کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: در آینده براساس سیگنال‌های موجود، ایجاد دکترین توازن ضعف منطقه‌ای در خاورمیانه مدنظر قدرت‌های فرادستی است که بر همین اساس باید منطقه تخریب شده و پیامدهای اقتصادی،‌ سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی آن را قدرت‌های بزرگی مانند ایران، ترکیه و عربستان سعودی تحمل کرده و هزینه این تخریب‌ها را پرداخت کنند. بدین ترتیب این سه قطب منطقه به جای افزایش قدرت ملی و قرارگرفتن در توازن قدرت منطقه‌ای در چارچوب مدیریت ضعف منطقه‌ای وارد عمل می‌شوند.

مطهر‌نیا اضافه کرد:‌ رژیم صهیونیستی نیز بازیچه دست معادلات امنیتی آینده‌محورانه قدرت‌های فرادستی است. درواقع در ادبیات مغزهای متفکر سیاست در غرب این رژیم نیز به مسخره گرفته می‌شود چرا که در حالی‌که خود را کنش‌گر بین‌المللی می‌داند تنها عروسکی در دست آن‌ها در خیمه شب‌بازی خاورمیانه است.

وی با اشاره به وقوع بحران انسانی در نوار غزه و بی‌توجهی سازمان‌های بین‌المللی اضافه کرد: در قرنی که انسانیت خاموش است و تنها کالبدی از آن به صورت جسمی متحرک در جهان و جغرافیاهای گوناگون دیده می‌شود درواقع این ساختارهای بی‌روح در خدمت شعارهای انسان‌محورانه است.

مطهرنیا ادامه داد:‌ شورای امنیت، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی انباشته از کشورهایی است که هریک به دنبال منافع خود هستند. هرگاه منافع‌شان اقتضا کند موضع‌گیری رسمی از خود نشان می‌دهند و اقدامات قاطعانه انجام می‌دهند. درواقع این کشورها در ساختار حکومتی خود به منافع قدرت‌محورانه خود می‌اندیشند. لذا هر زمان که احساس خطر بیشتری کنند اقدامی از خود نشان می‌دهند.

وی در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: تنها آزادی‌خواهانی که در اصالت آزادی و ترسیم عدالت در استمرار این اصالت باور دارند در جبهه عمل موثر برای دفاع از مظلومین غزه قرار خواهند گرفت. این افراد بسیار نادرند، اما تا دلتان بخواهد هستند افرادی که شعار می‌دهند.

انتهای پیام

کد N404413

وبگردی