آفتاب
رییس مرکز پژوهشهای مجلس:

رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ با غزه می ترسد

رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ با غزه می ترسد

تهران - ایرنا - رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ با غزه می ترسد و از این رو، به دنبال میانجی برای پایان جنگ می گردد.

به گزارش ایرنا، «کاظم جلالی» دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: ما بارها دیده ایم که در درگیریهای قبلی، کشورهای غربی پس از میانجیگری، به جای مجازات رژیم صهیونیستی بخاطر جنایاتش، به این رژیم اشغالگر جایزه هم داده اند.

وی تصریح کرد: ما نباید بگذاریم این بار به رژیم صهیونیستی در پایان این جنگ، جایزه داده شود.

جلالی یادآور شد: بنا به گزارشها، وضعیت انسانی در غزه هر روز بدتر می شود، به گونه ای که در حال حاضر 110 قلم دارو به اتمام رسیده و تا دو هفته آینده 450 نوع دارو دیگر نیز تمام می شود.

وی گفت: امروز زندگی در غزه جریان ندارد و حتی به مردم این منطقه اجازه ماهیگیری داده نمی شود. از سوی دیگر، مصر نیز مرز خود را با این منطقه بسته است و به نظر می رسد فاجعه در غزه بزرگتر از آن است که در چند جلسه اروپاییان به پایان برسد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس در همین راستا از تشکیل نشست فوق العاده تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران به منظور بررسی اوضاع غزه و دفاع از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت که این نشست ظهر فردا سه شنبه با حضور روسای مجالس پنج کشور اسلامی و نمایندگانی از مجالس سه کشور دیگر در هتل آزادی آغاز می شود.

جلالی افزود: دغدغه اصلی ما در این نشست یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران غزه است.

وی با اشاره به قتل عام مردم غزه اعم از زنان، کودکان و پیر و جوان توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس گفت: در دنیایی که حتی از حقوق حیوانات دفاع می شود، جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع غزه، شرم آور است.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: در شرایطی که برخی دولت ها در مواجهه با این ستم ها، سکوت کرده اند، جوشش مردم کشورهای مسلمان و غیر مسلمان جای خوشحالی دارد چرا که نشان می دهد وجدان مردم دنیا بیدار است.

وی با بیان اینکه شکاف بوجود آمده بین ملت ها و دولت ها کاملا مشهود است، افزود: همواره در پرونده غرب، نقاط سیاهی در خصوص حقوق بشر و پرونده رژیم صهیونیستی دیده می شود.

جلالی با بیان اینکه بی توجهی یا همسویی کشورهای اسلامی با جنایات رژیم صهیونیستی تاسف بار است، اظهار داشت: سازمان همکاری های اسلامی که بزرگترین مجمع بعد از سازمان ملل متحد است، تاکنون در این خصوص واکنشی نشان نداده است.

وی گفت: متاسفانه برخی از کشورها از اقدامات ظالمانه رژیم غاصب و نژاد پرست صهیونیستی جانبداری می کنند، چرا که تلاش می کنند در مسیر بافت قدرت در عرصه بین المللی حرکت کرده و خود را با قدرت های جهانی همسو سازند.

عضو کمیته اجرایی و شورای بین المجالس کشورهای اسلامی با اشاره به اختلافات روزافزون کشورهای اسلامی با یکدیگر گفت: به قدرت رسیدن حکومت های بدون پشتوانه مردمی در برخی کشورهای اسلامی یکی از دلایل افزایش اختلاف میان آنها است.

وی گفت: در حالی که امروز در عراق و سوریه، مردم با جنایات داعشی ها روبرو هستند، رژیم صهیونیستی با حمله به غزه در واقع سپری برای این گروه های تندرو بوجود آورده است.



*روز قدس نماد زنده بودن مساله فلسطین است



نماینده مردم شاهرود در ادامه این گفت وگو به پیمان کمپ دیوید اشاره کرد و آن را به معنای بالابردن دستهای کشورهای عربی در مقابل رژیم اسرائیل دانست.

جلالی گفت: بعد از آن، پیمان اسلو بسته شد که به جای مبارزه، پیمان بستن با صهیونیست ها را در دستور کار قرارداد.

وی وقوع انقلاب اسلامی ایران را در چنین شرایطی، برهم زننده تمامی تلاش های جهانی علیه مردم مظلوم فلسطین توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) با هوشمندی، پرچمداری دفاع از مردم مظلوم فلسطین را از دست دولت ها خارج کرد و به تمامی ملتهای مسلمان جهان داد.

جلالی افزود: بنابراین، روز قدس، اهمیت دوچندانی برای ملت های مسلمان پیدا کرده است زیرا همه در یک روز از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند؛ مردمی که با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مواجه هستند و در روزهای اخیر، صدهاتن از آنان زیر گلوله های این رژیم دژخیم به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: روز قدس نماد زنده بودن مسئله فلسطین در بین ملت اسلامی است و مردم فلسطین با حمایت معنوی جهانی که دریافت می کنند، روز به روز مقاومتر می شوند.

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه طی روزهای اخیر موجب شهادت بیش از 570 تن و زخمی شدن بیش از سه هزار نفر شده است.

شبس (3) 1346 **1551
کد N404279

وبگردی