آفتاب

نگرانی پاکستان از افزایش بودجه دفاعی هند

نگرانی پاکستان از افزایش بودجه دفاعی هند

روزنامه نیشن پاکستان در گزارشی نوشت، دلیل افزایش بودجه دفاعی هند، تغییر در ایدئولوژی دولت دهلی‌نو در رابطه با افزایش عناصر ناسیونالیستی تحت نخست‌وزیری نارندرا مودی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دولتی نیشن در سر مقاله خود این سوال را مطرح کرد که آیا پاکستان تصمیم دولت هند در مورد هزینه 5 / 3 میلیارد دلاری در خصوص به‌روزرسانی ارتش خود را به عنوان تهدیدی برای تعادل دقیق قدرت میان این دو کشور می‌داند یا خیر و اگر این طور است چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد؟

در این مطلب آمده است: اگر دولت پاکستان افزایش بودجه نظامی برای از سرگیری رقابت تسلیحاتی را در نظر دارد که به گفته نواز شریف، نخست‌وزیر اسلام‌آباد هدر دادن منابع است، باید به یاد آورد که اولویت‌هایش چیست.

در ادامه این سرمقاله آمده است: دلیل منطقی دولت هند برای افزایش 12 درصدی بودجه دفاعی‌اش برای دفاع از مرزهای این کشور با تغییر در ایدئولوژی دولت هند برای افزایش عناصر ناسیونالیستی تحت نخست‌وزیری نارندرا مودی هماهنگ و سازگار است.

روزنامه نیشن افزود: دولت مودی نه تنها به دلیل احساس خطر از جانب پاکستان بلکه به دلیل نگرانی‌ها و تهدیدهای به وجود آمده از جانب چین بودجه نظامی‌اش را افزایش داده است.

روزنامه نیشن در این سرمقاله از نواز شریف خواست تا روابط اسلام‌آباد با دهلی‌نو را بهبود بخشد.

انتهای پیام

کد N404171

وبگردی