آفتاب
گزارش مهر/

بدنهای ذوب شده فلسطینیان در اثر بمباران غزه/ تعریف بین المللی تسلیحات ممنوعه را تغییر دهید!

بدنهای ذوب شده فلسطینیان در اثر بمباران غزه/ تعریف بین المللی تسلیحات ممنوعه را تغییر دهید!

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: باید به تعریف جهانی تسلیحات شیمیایی در جهان توسط مراجع بین المللی یک بند جدید اضافه کرد؛ بمبهای شیمیایی یکی از خطرناک ترین انواع تسلیحات کشتار جمعی هستند که تنها استفاده از آن توسط ارتش اسرائیل مشروع است و کسی هم حق اعتراض به این توافق بین المللی را ندارد!

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم صهیونیستی در نبرد همه جانبه خود علیه غزه از انواع بمبهای فسفری و بمبهای DIME استفاده کرده است که قدرت تخریب بالایی داشته و در عین حال سوزش بسیاری در بدن افراد در معرض حملات ایجاد می کنند.

نکته مهم اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا که طی ماههای اخیر به طور ویژه روی احتمال استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی زوم کرده بودند و در نهایت موجبات امحای این تسلیحات را در سوریه به وجود آوردند، هیچ واکنش منفی به استفاده آشکار رژیم صهیونیستی از این گونه تسلیحات نمی دهند و حتی حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی را به با عنوان "حق اسرائیل در دفاع از خود" توجیه می کنند.

گویی باید بند جدیدی را به تعریف بین المللی تسلیحات شیمیایی اضافه کرد که آن را این گونه باز تعریف نمود: تسلیحات و بمبهای شیمیایی یکی از کشنده ترین انواع تسلیحات کشتار جمعی هستند که استفاده از آن در همه جای جهان ممنوع و شامل مجازات است اما استفاده ارتش اسرائیل از این نوع تسلیحات مشروع است و کسی هم حق اعتراض به این توافق بین المللی را ندارد!

اما بمبهای مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی علیه غزه که به جنگ سوم غزه موسوم شده است چه بمبهایی بوده اند. بنابر اذعان کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل، رژیم صهیونیستی از بمبهای دایم (DIME) و بمبهای فسفری استفاده کرده است. تصاویر منتشر شده از غزه نیز طی روزهای اخیر موید استفاده صهیونیستها از این نوع تسلیحات ممنوعه در سطح بین المللی است که صدای هیچ پایتخت غربی را درنیاورده است!

- بمبهای دایم کربنی (DIME)

این نوع تسلیحات ممنوعه از فلزات فشرده و منفجره که حاوى آلیاژ فلز سنگین تنگستن است تشکیل شده است. نکته مهم در استفاده رژیم صهیونیستی از بمبهای دایم این مسئله که این نوع بمبها در درجه گرماى بسیار بالا منفجر مى‌شوند و گرمای شدیدی را در مناطق اطراف انفجار ایجاد می کنند.

اندازه این بمبها بسیار کوچک، اما بشدت قدرتمند و کشنده هستند. کربن موجود در آن پس از پرتاب باعث شدت بالای انفجار مى شود.

در محل اصابت این نوع بمبها با زمین آثار ناچیزی برجاى مى ماند، اما تکه هاى پودر شده آن تا شعاع ۱۰ مترى با سرعتى بسیار بالا پرتاب مى شوند.

بدن افرادى که در معرض اصابت ترکش هاى این نوع بمب ها قرار مى گیرندد بدون آنکه سوخته شده باشد، کاملاً سیاه مى شود.

این تسلیحات ممنوعه ساخت نیروى هوایى آمریکا است و زخم ناشی از این سلاح ها بارز است. 

کسانی که در معرض آن ها قرار گیرند، دچار ذوب شدن اعضای بدن، جراحات و بریدگی های عمیق و یا پارگی های داخلی در ناحیه شکم می شوند که به مرگ آنها منتهی می شود و کسانی که در معرض آن قرار بگیرند با موج انفجار شدیدی، تکه تکه می شوند.

مسله بسیار دردناک این است که صهیونیستها در حملات وحشیانه خود از بمبهای دایم علیه مردم و به ویژه زنان و کودکان استفاده می کنند که در نتیجه آسیب بیشتری از انفجار ناشی از این نوع تسلیحات می بینند.

- بمبهای فسفری

بمیهای فسفری از انواع تسلیحات کشتار جمعی WMD یا WEAPON OF MASS DESTRUCTION هستند. این نوع بمبها علاوه بر آثار سوزناکی که روی بدن بر جا می گذراند، دودی سفید و تقریبا سمی دارند که مشكلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه ها ایجاد می کنند.

فسفر سفید ماده ای هواسوز است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد شروع به سوختن می کند. این ماده با آب خاموش نمی شود و همچنان در آب می سوزد. اگر روی اعضای بدن کسی بیفتد تا عمق بدن وی را می سوزاند و خاموش نمی شود. حتی استخوان فردی که در معرض حملات بمبهای فسفری قرارگرفته هم می سوزند.

این نوع بمبهای خطرناک و کشنده در صورتی که به سر و سینه قربانی اصابت کند، سریعا باعث مرگ می شود. اما اگر به پاها یا دستها اصابت کند تاحدی بدن فرد را می سوزاند که باعث سوخته شدن تمامی رگهای داخلی و خون رسان بدن می شود که قربانی در نتیجه آن با وضعیت بسیار اسفناکی جان خود را از دست می دهد.

فسفر در طبیعت به حالت آزاد وجود ندارد و فسفات کلسیم مهمترین سنگ معدنی که فسفر از آن  استخراج می شود. پس از حرارت دادن فسفات کلسیم در کوره الکتریکی به همراه سیلیس و زغال کک، فسفر خالص به دست می آید. خطر ناک ترین نوع فسفر ، فسفر سفید (P4) است که دقیقا رزیم صهیونیستی از همین نوع فسفر در بمبهای پرتاب شده علیه غزه استفاده می کند. هست .

علاوه بر رژیم صهیونیستی که در دو جنگ گذشته و جنگ کنونی علیه غزه از این نوع بمبها استفاده کرده، ارتش آمریکا نیز در موارد از بمبهای فسفری در افغانستان استفاده کرده است. پزشکان افغان پس رویارویی با افرادی که در معرض این بمبها قرار گرفته بودند، اعلام کردند:  ما هرگز سوختگي هاي شبيه به اين را قبلاً نديده بودیم.

ديده بان حقوق بشر نیز در گزارشی اعلام کرده که فسفر سفيد علاوه بر سوختگي ايجاد مسموميت شديد مي کند که غالبا منجر به مرگ افراد مي شود.

طبق توافقنامه ژنو در سال 1980 استفاده از فسفر سفيد عليه غير نظاميان يا حتي عليه نيروهای دشمن در مناطق مسکوني ممنوع است. بمب فسفري حاوي فسفر سفيد است که ماده شمعي شفاف و سفيد مايل به زرد مي باشد. بوي آن شبيه بوي سير است و از فسفات ساخته مي شود.

بمب هاي فسفري پس از انفجار، در خاک، اعماق رودخانه ها، درياها و موجودات دريايي همچون ماهي ها نفوذ كرده و سلامت محيط زيست و انسان را تهديد مي کند. هنگام انفجار بمب هاي فسفري، فسفر متصاعد شده با اکسيژن ترکيب شده و ابرهايي از دود غليظ سفيد و گازهاي شعله ور منتشر مي شود. تماس اين گازها و فسفر با بدن انسان موجب سوختگي هاي شديد و مهلک مي شود و آسيب هاي شديدي به دستگاه تنفس، کبد، کليه و قلب وارد مي کند.

سوختگي با فسفر معمولا از نوع درجه 2 يا 3 است و تا هنگامي که فسفر از روي محل تماس برداشته نشود به سوختن ادامه مي دهد و رسيدن اين ماده به استخوان مسئله اي عجيب نيست. نخستين بمب هاي فسفري در سال 1916 توسط انگليس توليد شد. اين بمب در جريان جنگ جهاني دوم توسط نظاميان آمريکايي و نيروهاي کشورهاي مشترک المنافع انگليسي و نيز ژاپن به کار گرفته شد. اين سلاح ازجنگ جهاني دوم به صورت عاميانه "Willy Pete" ناميده مي شد. آمريکا متحد ديرينه رژیم صهیونیستی نيز در جنگ با ويتنام به طور گسترده از اين سلاح استفاده کرد. ارتش آمريکا در نوامبر 2004 در فلوجه عراق نيز از فسفر سفيد براي وادار کردن افراد مسلح به خروج از مخفيگاهشان استفاده کرد.

دو عامل تشعشع شديد سوزاننده و دماي بالاي ناشي از سوختن فسفر كه براي رسيدن به دماي سوختن و مشتعل شدن از حجم وسيعي از اكسيژن استفاده مي كند، از علل تاثير مخرب اين گونه بمبها و سلاحها بشمار مي رود که رژيم صهيونيستي در جنگ سوم غزه بار دیگر به طور گسترده از آن علیه فلسطینیان استفاده کرده است.

نکته قابل توجه اینکه تصاویر قربانیان ناشی از بمبهای دایم و فسفری به حدی زجرآور و دردناک است که حتی دیدن آن برای خبرنگاران و افکار عمومی که اخبار غزه را پیگیری می کنند بسیار سخت و غیر قابل تحل است.

------------------------------
گزارش: محمدعلی تخت رونده

کد N404098

وبگردی