آفتاب

نخست وزیر هلند درمورد دسترسی به منطقه سقوط هواپیما مالزیایی به روسیه هشدار داد

نخست وزیر هلند درمورد دسترسی به منطقه سقوط هواپیما مالزیایی به روسیه هشدار داد

تهران – ایرنا - نخست وزیر هلند گفت که در صورت تسهیل نکردن دسترسی به منطقه سقوط هواپیمای مسافر بری مالزی در شرق اوکراین، ˈتمامی گزینه های سیاسی، اقتصادی و مالیˈ بر روی میز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ˈمارک روتˈ در پارلمان هلند گفت که اولویت دولتش بازیابی و شناسایی اجساد مسافران هواپیما یادشده است که 193 تن از آنان هلندی بودند.

وی افزود: روشن است که روسیه باید از نفوذ خود بر جدایی طلبان استفاده کند تا شرایط میدانی را بهبود بخشد.

روت توضیح داد: اگر در روزهای آتی دسترسی به منطقه ای که هواپیما آنجا سقوط کرده امکان پذیر نباشد، تمامی گزینه های سیاسی، اقتصادی و مالی علیه کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم مسوول آن بودند بر روی میز خواهد بود.

نخست وزیر هلند پیشتر گفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای نشان دادن جدیت خود در مورد کمک به امدادگران برای تحقیقات درباره سقوط پرواز MH 17 تنها یک فرصت دیگر دارد و اکنون باید مسوولیت مواجهه با جدایی خواهان اوکراین را بپذیرد.

یک فروند هواپیمای مسافری بویینگ 777 به شماره پرواز ام اچ 17 که از آمستردام هلند عازم کوالالامپور بود، بعد از ظهر پنجشنبه هفته گذشته در 60 کیلومتری مرزی روسیه و در خاک اوکرلاین سقوط کرد که بر اثر آن تمامی 298 سرنشین و خدمه این هواپیما کشته شدند.

عنوان می شود که هواپیما در اثر شلیک یک موشک زمین به هوا سرنگون شده و با توجه به سقوط آن در منطقه مورد مناقشه دولت اوکراین و شبه نظامیان جدایی طلب طرفدار روسیه، کی یف و مسکو همدیگر را به سرنگونی هواپیمای یاد شده متهم می کنند.

رسانام**9242**1010
کد N403656

وبگردی