آفتاب

انتقاد روزنامه اسپانیایی از سکوت مجامع بین المللی در برابر نسل کشی اسراییل درغزه

انتقاد روزنامه اسپانیایی از سکوت مجامع بین المللی در برابر نسل کشی اسراییل درغزه

مادرید- ایرنا- روزنامه اسپانیایی ال پاییس با انتقاد ازجنایات تل آویو و نسل کشی مردم غزه توسط نظامیان اسراییلی نوشت: مناقشه اسراییل و فلسطین باید با اعمال قوانین بین المللی و بر پایه دو کشور مستقل حل شود اما به جای آن در انزوای قوانین بین المللی قرار دارد.

این روزنامه اسپانیایی در شماره روز دوشنبه خود افزود: مناقشه بین دو طرف تنها هنگامی می تواند حل شود که جامعه بین المللی به اندازه کافی از خود جدیت نشان دهد.

ال پاییس نوشت: به نظر می رسد جامعه بین المللی ادعا می کند که همه تلاش ها و فشارها با شکست مواجه شدند، زیرا افراطی ترین جناح های دولت اسراییل از پایان دادن به مناقشه خودداری می کنند و به نظر باید هنوز چندین سال از خون ریزی و آتش افروزی بگذرد تا واقعیت حاکم شود و افراط گرایان تضعیف شوند.

این روزنامه افزود: به همین دلیل کاخ سفید با لحنی آرام سخن می گوید و اتحادیه اروپا نیز برای تقاضای آتش بس درغزه جدی نیست و جامعه بین المللی با بی تفاوتی به فهرست غم انگیز و دلخراش قربانیان نگاه می کند.

این روزنامه اسپانیایی می نویسد: این دروغ و دورویی محض است و هنگامی که جامعه بین المللی واقعا خواهان سرکوبی جنگ در اوکراین بود به ابزار قدرتمند بسیاری از جمله تحریم های شدید که قادر به عقب نشینی روسیه بود، متوسل شد.

روزنامه اسپانیایی نوشت: این یک مناقشه بین گروه های بدون ساختار و یا نبردهایی نظیر جنگ داخلی لیبی یا عراق نیست بلکه جنگی کاملا تعریف شده است که در آن دولتی تا به دندان مسلح نظیر اسراییل نقش اساسی در محاصره سرزمین هایی که متعلق به او نیست، دارد.

ال پاییس ادامه داد : مساله اینجاست که با گذشت سال ها ، میزان نفرت و تعداد غیرنظامیان کشته شده که اکثر آنها فلسطینی و بیشترشان کودکان و زنان هستند و جامعه بین المللی آنها را همانند بره های مطلوب برای قربانی شدن می بیند، افزایش می یابد.

روزنامه افزود: علاوه بر اجرای قوانین بین المللی برای ایجاد کشورها و دولت های مستقل، حقوق بشر نیز که رعایت آن متوجه جامعه بین المللی است به طور روز افزون در این منطقه نقض می شود.

ال پاییس تصریح کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ ، آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی، عفو بین الملل ، گروه حقوقدانان بین المللی و غیره ، بارها و بارها شکایت کردند محاصره مردم غزه ˈغیر قانونی ، غیرانسانی و بی معنیˈ است.

اروپام **1234**1561 ** 1064
کد N403598

وبگردی