آفتاب

مسلمانان ترکیه داوطلب تشکیل سپر انسانی در مقابل حملات صهیونیستها در غزه شدند

مسلمانان ترکیه داوطلب تشکیل سپر انسانی در مقابل حملات صهیونیستها در غزه شدند

آنکارا - ایرنا - دهها نفر از مسلمانان ترکیه برای متوقف کردن قتل عام فلسطینیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، با سازماندهی یک نهاد مدنی، به منظور تشکیل ˈسپر انسانیˈ در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، در حالیکه شمار تلفات انسانی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 500 نفر و شمار زخمی های نیز به مرز چهار هزار نفر رسیده، مسلمانان ترکیه نیز هم صدا با مسلمانان دیگر کشورها، در تلاش یافتن راهی برای مقابله با این حملات و متوقف کردن ˈنسل کشیˈ رژیم صهیونیستی در غزه هستند.

در این راستا ˈبنیاد همیاریهای انسانی ترکیهˈ موسوم به (İHH) که در سازماندهی ارسال کمکهای انسانی به مردم محاصره شده غزه در سال 2010 میلادی نیز نقش داشت، در کشور ترکیه به ثبت نام داوطلبان برای اعزام به غزه و تشکیل سپر انسانی در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را شروع کرده است.

خبرگزاری ˈآناتولیˈ از شهر ˈالازیعˈ در بخش مرکزی ترکیه گزارش داد که در اولین ساعت اعلام چنین اقدامی، 73 نفر از شهروندان برای اعزام به غزه و شرکت در سپر انسانی در مقابل حملات رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند. 38 نفر از این گروه را زنان تشکیل می دهد.

این نهاد مدنی، کمپین یادشده را از امروز در تمامی شهرهای ترکیه برپا کرده است.

در سال 2010 میلادی چند فروند کشتی حامل کمکهای بشردوستانه با پیشگامی کشتی موسوم به ˈمرمره آبیˈ با سازماندهی نهادهای مدنی ترکیه ، عازم سواحل غزه شد که عوامل رژیم صهیونیستی این کشتی ها را در آبهای بین المللی مورد حمله قرار دادند. در این حمله 9 نفر از شهروندان ترکیه کشته شدند .

خاورم/2011**1651
کد N403568

وبگردی