آفتاب

بی‌اطلاعی قانونگذاران آمریکا از تمدید مذاکرات هسته‌ای

بی‌اطلاعی قانونگذاران آمریکا از تمدید مذاکرات هسته‌ای

اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا در آمریکا گفتند که دولت این کشور آن‌ها را از روند مذاکرات هسته‌ای ایران که روز جمعه به مدت 4 ماه دیگر تمدید شد، مطلع نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چند تن از اعضای کمیته روابط خارجی سنا که طبق قوانین باید در خصوص مسائل بین‌المللی مربوط به انرژی هسته‌ای آگاهی پیدا کنند، گفتند که دولت آمریکا آن‌ها را از شرایط مذاکرات هسته‌ای ایران مطلع نکرده است.

براساس گزارش پایگاه خبری نشنال ژورنال مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا در این‌باره گفت: آن‌ها با ما رایزنی نمی‌کنند. دولت تاکنون تمایلی برای مشارکت دادن کنگره در مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود نشان نداده است.

براساس این گزارش تنها چند تن از اعضای کنگره از سوی دولت برای مطلع شدن از روند مذاکرات هسته‌ای ایران دعوت شدند که رهبران کنگره را شامل نمی‌شده است.

سناتور بن کاردین گفت که کاخ سفید وی را برای درجریان قرار گرفتن در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران طی یک جلسه توجیهی دعوت کرده است. همچنین یک سناتور جمهوری‌خواه دیگر در کمیته روابط خارجی یادآور شد: من هیچ اطلاعی از اینکه اعضای کنگره در مورد جزییات مذاکرات اطلاعاتی به دست آورده‌اند ندارم اما آن‌ها باید از روند مذاکرات مطلع شوند.

این سناتور آمریکایی همچنین گفت ما در کنگره از رییس جمهور خواسته‌ایم تا هیچ اقدامی را به طور یک‌ طرفه و بدون رایزنی با کنگره انجام ندهد.

اوایل ماه جاری 344 تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نامه ای را به باراک اوباما رییس جمهور این کشور فرستادند و در آن از وی خواستند تا درخصوص انجام هرگونه توافق نهایی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور و لغو تحریم‌ها با کنگره رایزنی‌های بیشتری داشته باشد. در این نامه تاکید شده بود که لغو تحریم‌ها علیه ایران باید به تاکید کنگره برسد.

سناتور ادرویس سرپرست کمیته امور خارجی کنگره از رهبران اصلی تهیه این نامه و امضاکنندگان آن بود که به نظر می‌آید تاثیراتی را در پی داشته است.

انتهای پیام

کد N403284

وبگردی