آفتاب

شیوع بیماری وبا در نیجریه

شیوع بیماری وبا در نیجریه

تهران- ایرنا- شیوع ˈوباˈ در روستایی واقع در شمال نیجریه به مرگ شماری از مبتلایان منجر شد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از یک مقام وزارت بهداشت نیجریه، بیماری وبا در ایالت شمالی ˈکانوˈ دست کم 46 نفر را مبتلا کرده که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اظهارات ˈابوبکر یوسفˈ، شیوع وبا از هفته گذشته و در روستای ˈکافین دالاواˈ واقع در 70 کیلومتری مرکز ایالت کانو آغاز شده که عامل شیوع این بیماری را آب آشامیدنی آلوده اعلام کرده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت نیجریه، قرار است تیمی به منظور ضدعفونی کردن منابع آب و ارائه دارو به این منطقه اعزام شود.

این در حالی است که یک موسسه پزشکی خیریه شمار تلفات وبا در نیجریه را بسیار بالاتر از رقم رسمی دانسته و اعلام کرده که احتمال گسترده شدن مناطق آلوده به میکروب وبا وجود دارد.

ˈسوراجو القاسمˈ عضو ˈموسسه ابتکار عمل مراقبت های پزشکیˈ گفت: طی 6 روز گذشته آمار ابتلای 701 نفر به این بیماری ثبت شده که از این تعداد 16 نفر جان خود را از دست داده و وضعیت 20 بیمار دیگر وخیم است.

وبا بیماری روده ای با قابلیت سرایت بسیار بالا و عامل آن آب آلوده به فضولات انسانی است. اسهال شدید، کم آبی و در صورت عدم معالجه بیمار، مرگ، مراحل مختلف سیر پیشرفت بیماری وبا را تشکیل می دهند.

شیوع بیماری های واگیر در فصول بارانی که در نیجریه تقریبا از آوریل تا اکتبر (فروردین - مهر) را در بر می گیرد، بسیار رایج است.

خاورم**9156**7074**1275
کد N403228

وبگردی