آفتاب
رییس دادگستری کرمان خطاب به اهالی مطبوعات؛

کاری نکنید که دیگران از قلم شما بترسند

کاری نکنید که دیگران از قلم شما بترسند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کاری نکنید که دیگران از قلم شما بترسند، بلکه به گونه‌ای بنویسید که از مطالب مستند و غیرقابل انکار شما نگران باشند و حرمت افراد حقیقی و حقوقی را نگه دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: وقتی قرآن به قلم سوگند می خورد، بدیهی است که صاحب قلم هم اگر خدایی و قرآنی باشد، لیاقت دارد تا به او سوگند خورند.

وی بیان کرد: کسانی که به نحوی می‌نویسند یا با طنز و کاریکاتور، دردها و مشکلات اجتماعی را بیان می کنند، قابل تقدیر و تکریم‌اند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه همان طور که زیبا نویسی و روان نویسی یک هنر است خوب و مستند نویسی نیز یک ویژگی مثبت به حساب می آید، گفت: نویسندگان، اهالی مطبوعات و ... باید به گونه‌ای بنویسند که در روز قیامت پاسخگوی نوشته‌های خود باشند، اگر ارشاد کرده‌اند رو سفیدند و اگر اضلال و گمراه کرده باشند، شرمنده و سر به زیرند.

توکلی با اشاره به اینکه از ادبیات و کلمات زیبا و اخلاقی استفاده کنید و تصور نکنید که با مطالب نو و نیش‌دار می توانید بر سر زبان‌ها قرار گیرید، چون عزت را خدا می دهد نه قلم و نوشتن، گفت: با قلم خود، مردم را امیدوار کنید و از قلم برای تخریب و تفرقه استفاده نکنید.

وی ادامه داد: با قلم خود اگر دردی را مطرح می‌کنید درمان آن را نیز بیان کنید و فکر نکنید هرچه به قلم آوردید حتما و همیشه درست خواهد بود، از نظرات دیگران نیز استفاده کنید.

رییس دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از قلم خود برای تقویت ایمان و باورهای دینی مردم استفاده کنید، خاطرنشان کرد: اگر به کاستی و نواقص ایراد می‌کنید راه حل آن را به مسئولان پیشنهاد دهید و کاری نکنید که دیگران از قلم شما بترسند، بلکه به گونه‌ای بنویسید که از مطالب مستند و غیرقابل انکار شما نگران باشند و حرمت افراد حقیقی و حقوقی را نگه دارید.

انتهای پیام

کد N403061

وبگردی