آفتاب

ارتش پاکستان: 28 تروریست دیگر در حملات ارتش به مواضع تروریست ها کشته شدند

ارتش پاکستان: 28 تروریست دیگر در حملات ارتش به مواضع تروریست ها کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان روز دوشنبه با اعلام تداوم حملات نیروهای امنیتی این کشور به مواضع طالبان در منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب پاکستان گفت: در درگیری های تازه ارتش با شبه نظامیان 28 تروریست محلی و خارجی کشته شدند.

«عاصم سلیم باجوا» سخنگوی ارتش پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: عملیات نظامی «ضرب عضب» با موفقیت در بخش های مختلف وزیرستان شمالی ادامه دارد و بیشتر تروریست های کشته شده وابسته به شبه نظامیان محلی و خارجی هستند.

وی افزود: حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی پاکستان در 12 ساعت گذشته در حومه مناطق «میرعلی» و «شوال» باعث انهدام شش مخفیگاه تروریست ها شد.

منابع خبری پاکستان همچنین روز دوشنبه نوشتند: «احسان الله احسان» سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان آمار ارتش در مورد شمار کشته شدگان نیروهای وابسته به این گروه را غیرواقعی دانست.

باجوا اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از پاکسازی شهر «میرانشا» مرکز منطقه وزیرستان شمالی از وجود تروریست ها، در حال حاضر جستجوی خانه به خانه در روستاهای «بویا» و «دگان» و مناطق «میرعلی» و «شوال» را آغاز کرده اند.

«محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان نیز از انهدام مرکز فرماندهی و اطلاع رسانی تروریست های طالبان در جریان حملات هوایی ارتش در وزیرستان شمالی خبر داد و گفت: شبه نظامیان به سرعت در حال گریختن از مناطق عملیاتی هستند و شبکه های ارتباطی آنان یکی پس از دیگری منهدم شده است.

رسانه های خبری پاکستان گزارش دادند: پیشروی نظامیان این کشور برای نابودی مواضع طالبان و سایر تروریست های خارجی در وزیرستان شمالی ادامه دارد و تاکنون چندین انبار مهمات و سلاح و تونل های زمینی شبه نظامیان کشف شده است.

مرحله نخست عملیات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان طالبان و شبه نظامیان خارجی اواخر ماه گذشته میلادی با حملات گسترده هوایی به پایان رسید و نیروهای امنیتی در مرحله دوم این عملیات، حملات زمینی را علیه مواضع شبه نظامیان آغاز کردند.

روابط عمومی ارتش پاکستان پیشتر اعلام کرد: بیش از 400 تروریست محلی و خارجی در عملیات گسترده نیروهای امنیتی که از 25 خرداد آغاز شد، در بخش های مختلف قبیله ای وزیرستان شمالی کشته، دهها مخفیگاه شبه نظامیان منهدم شد.

عملیات نظامی نیروهای پاکستانی علیه شبه نظامیان باعث آوارگی حدود یک میلیون نفر از اهالی منطقه وزیرستان شمالی شد. ساکنان این منطقه برای در امان ماندن به بخش های مختلف ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان رفته اند.

آساق**ط ا.ر**1545
کد N402708

وبگردی