آفتاب

وزارت خارجه مصر کاردار ترکیه را احضار کرد

وزارت خارجه مصر کاردار ترکیه را احضار کرد

در پی اظهارات رجب طیب اردوغان که عبدالفتاح سیسی را «سرکش» نامیده بود، وزارت خارجه مصر کاردار ترکیه در قاهره را احضار کرد تا مخالفت و ناخرسندی خود را نسبت به سخنان نخست‌وزیر ترکیه اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، سخنگوی وزرات خارجه مصر اعلام کرد بنا به دستوری که سامح شکری، وزیر خارجه مصر داده بود معاون وزیر خارجه در امور کشورهای شرق و جنوب اروپا کاردار ترکیه در قاهره را به مقر وزرات خارجه احضار کرد تا مخالفت و ناخرسندی خود را نسبت به سخنان رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام دارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان به‌ شدت از مصر و رئیس‌جمهوری آن انتقاد کرده بود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر تفاوتی با دیگران ندارد. او نیز یک سرکش است.

وی هم‌چنین نظام مصر را به همکاری با رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس متهم کرد.

اردوغان با بیان اینکه نظام مصر قانونی نیست، اعلام کرد که مسئولان مصری درصدد هستند تا حماس را از هرگونه توافق صلحی در غزه دور سازند.

این اظهارات اردوغان درخصوص طرحی مطرح شد که مصر روز سه‌شنبه گذشته آن را برای آتش‌بس در غزه اعلام کرد اما حماس این طرح را نپذیرفت و تأکید کرد که با این جنبش از قبل در خصوص این طرح رایزنی و مذاکره نشده است. این در حالی بود که رژیم صهیونیستی موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N402644

وبگردی