آفتاب

نخست‌وزیر انگلیس: تراژدی سقوط هواپیمای مالزی ضربه بزرگی به متحدان ماست

نخست‌وزیر انگلیس: تراژدی سقوط هواپیمای مالزی ضربه بزرگی به متحدان ماست

نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز اینکه تراژدی ساقط شدن هواپیمای مسافربری MH17 مالزی "ضربه بزرگی" به متحدان لندن است، از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا اقدامات واقعی را برای روبه‌رو شدن و قبول معنای آنچه در شرق اوکراین رخ می‌دهد، انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مقاله منتشر شده‌ای در روزنامه "ساندی‌تایمز" نوشت: ما باید خشم و عصبانیت را کنار گذاشته و دست به کار شویم. ما باید در راستای پیدا کردن مسئولین این جنایت و به پای میز محاکمه کشاندن آن‌ها اقدامی انجام دهیم. اما این مسأله فراتر از عدالت است. بسیاری از کشورهای اروپایی تمایلی به روبه‌رو شدن و قبول معانی آنچه که در شرق اوکراین رخ می‌دهد، ندارند.

کامرون افزود: برخی کشورهای اروپایی به جای آنکه با بحران اوکراین به عنوان چالشی برخورد کرده و آن را حل و مدیریت کنند، آن را مشکلی می‌دانند که آن‌ها را بسیار نگران‌ کرده است. اگر روسیه رویکرد خود نسبت به اوکراین را تغییر ندهد، اروپا و غرب باید به طور اساسی رویکرد خود نسبت به روسیه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: این مساله صرفا به معنای عملیات نظامی نیست اما زمان آن رسیده که قدرت، نفوذ و منابع‌مان را به کار گیریم.

کامرون در مقاله خود مدعی شد: افزایش حجم مدارک و شواهد منجر به نتیجه کاملاً مشخصی شده مبنی بر اینکه پرواز MH17 توسط یک موشک سطح به هوا از منطقه‌ای که تحت کنترل شورشیان است، ساقط و منفجر شده است. در اروپا نیازی به یادآوری پیامدهای چشم‌پوشی از تهدیدها و اذیت‌های کشورهای بزرگ نسبت به کشورهای کوچک‌تر نداریم.

کامرون ضمن تاکید بر این مساله که انگلیس به دنبال یک رابطه مقابله‌ای با روسیه نیست، از تمامی شرکای اروپایی خواست تا برای دفاع از اصول و قوانین حاکم میان کشورهای مستقل در اروپا که حافظ صلح در قاره ماست، به پا خیزند.

نخست‌وزیر انگلیس در این مقاله خواستار راه‌حل‌های طولانی‌مدت برای روابط میان اوکراین، اتحادیه اروپا، روسیه، ناتو و غرب شد.

وی همچنین خواستار دسترسی فوری به محل حادثه و دست نخورده نگهداشتن صحنه جرم شد و گفت: باید یک آتش‌بس اعلام شود و باید تحقیقات کامل درباره آنچه رخ داده، صورت گیرد. روسیه باید فوراً تأمین و آموزش شورشیان را متوقف کند. آن‌ها نماینده مردم اوکراین نیستند. بدون حمایت روسیه آن‌ها ضعیف می‌شوند.

انتهای پیام

کد N402643

وبگردی