آفتاب

رسولی: رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف محور مقاومت است

رسولی: رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف محور مقاومت است

یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه "هدف اسرائیل از حمله به غزه کمک به تأمین امنیت این رژیم است"، اظهار کرد:‌ تحولات امروز غزه در راستای تحولات مصر، سوریه و عراق است.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آستانه روز قدس با بیان اینکه "جنگ غزه در ادامه تحولاتی است که در صحنه سوریه و عراق رخ داد"، افزود: از زمان آغاز جنبش مردمی کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی با استفاده از لابی خود در آمریکا و کشورهای غربی به دنبال تغییرات ژئوپولتیک خاورمیانه است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها به دنبال تضعیف محور مقاومت و افزایش امنیت خود هستند. در طول سه سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، آن‌ها این هدف را در سوریه دنبال می‌کردند اما با توجه به مقاومت حزب‌الله و حمایت ایران و روسیه از کشور سوریه و همچنین رایزنی‌هایی که در دیپلماسی پنهان بین طرف‌های درگیر مناقشه انجام گرفت، نوعی آرامش در این کشور برقرار شده و غرب از هدف اولیه خود که ساقط کردن بشار اسد بود کوتاه آمد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "بلافاصله پس از برقراری این آرامش در سوریه، شاهد تحولات عراق بودیم"، اظهار کرد: داعش با استفاده از ظرفیت چریکی و نظامی خود و با پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی کشورهای حامی خود با استفاده از نارضایتی موجود مردم اهل سنت از دولت مالکی بخش‌های قابل توجهی از استان‌های غرب و شمال عراق را تصرف کرد. این گروه با توجه به خیانت برخی فرماندهان و مدیران سیاسی دولت مالکی و بوسیله تهدید و تطمیع یک معضل بزرگ برای دولت عراق ایجاد کرد.

رسولی در ادامه اظهار کرد: همزمان با این تحولات که همانند مناقشه سوریه بوسیله صهیونیست‌ها هدایت شده بود،‌ جنگ غزه آغاز شد و اکنون چند روزی است که مردم مظلوم غزه در یک باریکه 400 کیلومتری و در شرایط سختی تحت فشار بی‌رحمانه صهیونیست‌ها قرار گرفته و مجامع، رسانه‌ها و قدرت‌های غربی نیز در این باره سکوت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه "فلسفه وجودی مجامع اسلامی جلوگیری از توسعه خشونت و بی‌عدالتی و کمک به برقراری صلح و آرامش است"، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در چنین موقعیتی این مجامع فعالیت زیادی داشته باشند ولی متأسفانه به دلیل ناچیز بودن نفوذ و لابی این مجامع، بروز و ظهور کمتری از سوی آنها شاهد هستیم.

انتهای پیام

کد N402442

وبگردی