آفتاب

آیین سومین شب قدر در مالزی برگزار شد

آیین سومین شب قدر در مالزی برگزار شد

کوالالامپور- ایرنا - مراسم سومین شب از شب های پر برکت قدر با حضور ایرانیان مقیم مالزی در شهرهای کوالالامپور، پینانگ و جوهور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم یکشنبه شب در سالن آمفی تئاتر اداره آبیاری امپنگ کوالالامپور و هیات های مذهبی ایرانیان مقیم مالزی در دیگر شهرها برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر با زمزمه اسماء الهی در فرازهای این دعا از ذات بی همتا، طلب آمرزش و بخشش کردند.

آیت الله ˈابوالقاسم علیدوستˈ از اساتید حوزه و دانشگاه اعزامی از ایران در آیین سومین شب از شب های پر برکت قدر در کوالالامپور با اشاره به ویژگی های گفتاری و رفتاری امام علی (ع)، گفت: مسلمانان میراث بزرگی دارند و این میراث را باید مطالعه کرده و بشناسند.

وی گفت: خانواده ها و علما باید جوانان را با این میراث گرانبها آشنا کنند و این میراث به جهان منتقل شود.

علیدوست در نشست قبلی نیز با انتقاد از افراد و به ویژه جوانانی که از بیانات، گفتار و رفتار جامع، جهانی و جاودان امیر المومنین حضرت علی (ع) استفاده نمی کنند، گفته بود منصفانه نیست از این میراث و سرمایه اسلام دیگران و افرادی که مسلمان نیستند بهره ببرند اما جوانان ما از این میراث بی خبر باشند.

وی در ادامه با اشاره به روی آوردها نسبت به عالم هستی، گفت: برخی به عالم هستی به عنوان طبعیت می نگرند، اما برخی عالم هستی را از رویکرد و روی آورد خلقت و قرآنی مورد بررسی قرار می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت به جای این که ما عالم هستی را به عنوان طبیعت بنگریم باید پدیده ای از خداوند بدانیم و نگاه نهج البلاغه به عالم هستی از این دیدگاه سرچشمه می گیرد و در این چارچوب تمام کوشش ها رنگ خدایی پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه ها، گفت که نگاه گذاره های روان شناسی، جامعه شناسی و سیاسی در علوم انسانی باید نگاه من الله و الی الله باشد.

وی گفت توسعه و پیشرفت نیز باید هدف الهی داشته باشد در غیراین صورت مانند قطار پر از مسافر و امکانات است که مقصد آن نامعلوم خواهد بود و فرد نداند به کجا می رود.

آساق**1611
کد N402394

وبگردی