آفتاب

برگزاری مراسم وداع با شب های قدر در تاجیکستان

برگزاری مراسم وداع با شب های قدر در تاجیکستان

دوشنبه ـ ایرنا ـ مراسم وداع با شب های قدر در شب بیست و سوم ماه رمضان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مسجد سفارت ایران در تاجیکستان در شب بیست و سوم رمضان، مملو از مؤمنانی بود که برای تعیین سرنوشت خود گردهم آمده بودند و از خداوند متعال طلب آمرزش می کردند.

حجت الاسلام ˈنصیر پاک نژادˈ در این مراسم با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن و تعیین مقدرات انسان هاست، مؤمنین را به توجه بیشتر برای بهره برداری از عظمت های این شب توصیه کرد.

وی افزود: به جز خداوند کریم و رحیم عظمت شب قدر را نمی داند و خداوند عظیم الشان در سوره ˈ قدر ˈ گفته است که فضیلت این شب از 1000 ماه بیشتر است.

حجت الاسلام پاک نژاد با توصیه مؤمنان به خواندن سوره مبارک قدر، دعای فرج و استغفار فراوان در شب قدر، تصریح کرد که باید از خداوند مقدرات خوب برای تمام مؤمنان در این شب درخواست کنیم.

در این مراسم ، ˈهادی علی پورˈ کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: شماره ماههای سال نزد خداوند دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان شب قدر است.

وی تاکید کرد : در شب های قدر شب زنده داری کردن برای هر فرد مسلمان مفید است و خداوند کریم با شب زنده داری های خالصانه و صمیمانه به انسان مقام و مرتبت عطا خواهد کرد.

این مراسم با اقامه نماز جماعت ، صرف افطاری و قرائت قرآن شروع و با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مرثیه سرایی و برسر گذاشتن قرآن به پایان رسید.

آساق **ه. ص** 3404
کد N402285

وبگردی