آفتاب

رسیدگی به طرح افزایش تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس

رسیدگی به طرح افزایش تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس

ادامه رسیدگی به طرح افزایش تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث قرار گرفت.

امیرخجسته با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا افزود: افزایش تعداد 20 نفر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون اساسی به آن اشاره شده است موضوعی سنگین و همراه با مباحث متعدد کارشناسی است که در چند ماه اخیر جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاح حوزه‌های انتخابیه را از دیگر محورهای مهم این طرح برشمرد و گفت:‌ در این طرح علاوه بر افزایش تعداد نمایندگان، وضعیت حوزه‌های انتخابیه نیز بررسی و در مواردی که ناهمگونی در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، شرایط حاکم بر آن اصلاح شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین شاخص‌های افزایش تعداد نمایندگان را شامل عوامل انسانی، جغرافیایی،‌ سیاسی و نظایر آن‌ها مطرح کرده و گفت:‌ برای تأمین عدالت جهت تقسیم نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و رعایت حقوق مردم شریف ساکن در مناطق محروم، تدابیری اتخاذ شد تا شاخص‌هایی براساس عوامل انسانی، جغرافیایی و شرایط سیاسی و اقتصادی تعریف گردد و بر این اساس تقسیم نمایندگان صورت پذیرد.

امیرخجسته افزود: پس از بررسی صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف مقرر گردید تا موضوع افزایش تعداد نمایندگان در استان‌های کرمانشاه، یزد،‌ فارس و آذربایجان شرقی،‌ در مجمع نمایندگان این استان بررسی مجدد گردد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در انتهای این جلسه از زحمات ارزشمند نایب‌رییس اول و دوم کمیسیون در رسیدگی به این طرح و اعضای کمیته مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N402111

وبگردی