آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت دهها تروریست در حملات هوایی/ترور امام جماعت یک مسجد در جلولاء

هلاکت دهها تروریست در حملات هوایی/ترور امام جماعت یک مسجد در جلولاء

هلاکت دهها تروریست در حملات هوایی به غرب موصل و منطقه "امرلی" در شرق صلاح الدین و ترور امام جماعت مسجد التوبه در جلولاء در خانقین از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد: تروریستهای داعش شیخ عبدالهادی الکرخی امام و خطیب مسجد التوبه را به همراه یکی از همراهانش در منطقه الوحده در جلولاء کشتند.

منبعی که خواست نامش فاش نشود از تسلط تروریست های داعش بر بخش های وسیعی از منطقه جلولاء خبر داد.

در استان صلاح الدین نیروهای امنیتی پنج  تروریست وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را به بازداشت کردند.

منابع عراقی اعلا کردند: جنگنده های ارتش عراق طی عملیاتی ضد مراکز داعش در تلعفر در 70 کیلومتری شمال غرب موصل سه سرکرده داعش از جمله یک مسئول امنیتی به نام برهان نبی را به هلاکت رساندند.

به گفته این منابع جنگنده های عراقی امروز در عملیاتی در البعاج در غرب موصل مراکز داعش را هدف قرار دادند و 35 تروریست را به هلاکت رساندند.

در منطقه الهیاکل در اطراف فلوجه نیز نیروهای مسلح عراق ضمن به هلاکت رساندن تعدادی از تروریستها ادوات متعلق به آنها را نابود کردند.

در شمال بابل نیروهای ارتش و نیروهای مردمی طی عملیاتی علیه تروریستهای وابسته به داعش در مناطق العبد ویس و الفارسیه در جرف الصخر 15 تروریست داعش را کشتند.

نیروی هوایی عراق طی عملیاتی علیه مراکز داعش در الضلوعیه در جنوب تکریت که در منزل عدنان الخمیس یکی از تروریستها جمع شده بودند دهها نفر از آنها را به هلاکت رساند.

در مناطق الحنکه و العیثه در الشرقاط در شمال صلاح الدین نیروهای قرارگاه صلاح الدین با هماهنگی نیروی هوایی مراکز داعش را هدف قرار داد و تعداد زیادی از خودروها را منهدم کرد.در غرب میدان العلم در تکریت مراکز تروریستها از سوی ارتش عراق هدف قرار گرفت و خسارات سنگینی به آنها وارد شد.

این در حالی است که منابع عراقی از کشته و زخمی شدن دست کم 200 نفر از تروریست های داعش در حمله هوایی به منطقه امرلی در شرق صلاح الدین خبر دادند و افزودند: در حمله به منطقه امرلی 50 تروریست که در میان آنها 30 تروریست از کشورهای عربی قرار دارند کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر عبدالخالق طلعت رئیس پلیس اربیل اخبار مربوط به ورود خودروهای بمبگذاری شده به این شهر را تکذیب کرد و افزود: خودرو بمبگذاری شده ای به اربیل وارد نشده است.

یک منبع امنیتی در کرکوک از شلیک تعدادی گلوله خمپاره از سوی روستای بشیر تحت تسلط داعش به منطقه تازه در جنوب شهر کرکوک و زخمی شدن 9 غیر نظامی از جمله تعدادی زن و کودک خبر داد.

کد N402065

وبگردی