آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

همچنان از تیم هسته ای حمایت می کنیم

همچنان از تیم هسته ای حمایت می کنیم

تهران- ایرنا- دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: همچنان حمایت خود را از دیپلمات های مذاکره کننده کشورمان اعلام می کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب به شهدا، مجروحان و آوارگان شهر غزه اشاره کرد و افزود: صدای آزادی خواهان و فعالان حقوق بشر از نقاط مختلف جهان بر سر جنایتکاران اشغالگر قدس بلند است اما همچنان رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مجروحین، لازم است دولت مصر گذرگاه رفح را برای انتقال و مداوای آنان باز کند و مرهمی روی زخم مظلومین فلسطینی بگذارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن حمایت آمریکا و اروپا از جنایات اسرائیل، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در آستانه روزجهانی قدس گور خود را در افکارعمومی جهان کنده و حمایت برخی کشورها از این جنایات جای تاسف دارد.

حبیبی تاکید کرد: امسال روز قدس در ایران حال و هوایی دیگر دارد و مردم با انگیزه بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تمدید مدت مذاکرات ایران و1+5 تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته دولتهای 1+5 فقط وقت گذرانی کردند. ایران به تعهدات خود در ژنو عمل کرد اما آنها نقض عهد و پیمان کردند و به توافقات خود که برچیدن بساط تحریم و بی مهری به ملت ایران است، عمل نکردند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: تصور نمی کنم چهار ماه دیگر هم اتفاقی بیفتد و 1+5 باید در برابر خواست ملت ایران زانو بزند و تسلیم شود.

حبیبی با تشکر از تلاشهای تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: ما همچنان حمایت خود را از دیپلمات های مذاکره کننده ایران اعلام می کنیم؛ اطمینان داریم آنها در برابر زیاده خواهی های غرب کوتاه نمی آیند.

وی اضافه کرد: تیم کارشناسان هسته ای کشورمان امانت دار مطالبات برحق ملت ایران در مذاکرات هستند و این امانت را تا کنون هوشیارانه حفظ کرده اند و در آینده نیز آن را حفظ خواهند کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد آخرین تحولات عراق نیز گفت: در حالی که جهان اسلام متوجه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است تروریستهای داعش و تکفیری از پشت به ملتهای سوریه و عراق خنجر زده اند و به تحریک دشمنان اسلام نسل کشی راه انداخته اند.

حبیبی افزود: ما امیدواریم با شکل گیری دولت جدید عراق، ملت عراق با بسیج همگانی پاسخ کوبنده ای به تروریستها بدهد و ریشه آنها را از عراق و سوریه بکند.

وی همچنین با تبریک به بشار اسد به مناسبت آغاز دور جدید ریاست جمهوری اش خاطر نشان کرد: بشار اسد با شجاعت و با تکیه بر مردم سالاری از سد بحران تروریسم عبور کرده و اکنون مشغول پاکسازی نقاط آلوده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ملت سوریه در کنار اسد، پاسدار خط مقاومت است و توطئه های صهیونیستی نتوانست سوریه را از خط مقاومت خارج کند.

حبیبی ادامه داد: امروز موشکهای مقاومت خواب راحت را از چشمان صهیونیستها گرفته است و نیمی از اشغالگران قدس را به پناهگاهها فرستاده است؛ این نشان می دهد که نبض مقاومت در منطقه درست می زند.

وی با اشاره به سالروز تاریخی قیام 30 تیر و فداکاریهای آیت الله کاشانی گفت: ملت ایران در نهضت ملی شدن نفت سیلی بزرگی به استکبار جهانی زدند اما ملی گراها با غفلت از این مأموریت تاریخی فرصت بزرگی را از ملت سلب کردند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین افزود: رفتار سیاسی مصدق پس از 30 تیر تمام دستاوردهای قیام ملت را با بسترسازی یک کودتای ننگین به باد فنا داد.

حبیبی ادامه داد: ما باید این تجربه گرانسنگ را که حفظ اسلام است محافظت کنیم و نباید امیدی به کسانی داشته باشیم که دل در گرو اسلام ندارند و می خواهند با به اصطلاح ملی گرایی، به مقابله با بیگانگان برخیزند.

سیام**7261 **1449
کد N401922

وبگردی