آفتاب
مراسم افطاری ایران در خیمه رمضان مسکو

سفیر ایران در مسکو: باید در روز قدس همبستگی‌مان را با مردم فلسطین نشان دهیم

سفیر ایران در مسکو: باید در روز قدس همبستگی‌مان را با مردم فلسطین نشان دهیم

مراسم افطاری جمهوری اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از مسلمانان روسیه در خیمه رمضان مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و اجرای تواشیح آغاز شد، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو طی سخنانی گفت: مسلمانان امروز بیش از هر چیز نیاز به انسجام و اتحاد دارند لذا نباید اجازه دهیم دشمنان در میان ما اختلاف ایجاد کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند اگر کسی قدمی در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان بردارد، این یک خیانت محسوب می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: اسلام دین رحمت و برکت است، ولی امروز دشمنان تلاش می‌کنند وجهه اسلام را خراب کرده و آن را خصمانه جلوه دهند. اسلام به پیروان خود تمدن، فرهنگ و پیشرفت را عطا کرده است.

" سنایی" با اشاره به وقایع اخیر در فلسطین گفت: مشاهده می کنیم که برادران فلسطینی را به شهادت می‌رسانند و جامعه جهانی در این خصوص سکوت کرده است. ما اینگونه قتل عام ها را شدیداً محکوم می‌کنیم. همانگونه که اطلاع دارید، امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی، روز پایانی ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و ما بایستی در این روز همبستگی و وحدت خود را با مردم فلسطین نشان داده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم.

در ادامه مراسم "نفیق الله عشریف" معاون رئیس شورای مفتیان در سخنرانی خود ضمن اشاره به فضلیت‌های ماه خدا به وظایف مسلمانان در این ماه اشاره کرد و گفت: مسلمانان بایستی اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند. این چیزی است که امروز مسلمانان بیش از هر چیز به آن نیاز دارند. الان برادران مسلمان ما را در عراق، فلسطین، سومالی و سایر کشورها به شهادت می‌رسانند. ما اینگونه کشتارها را محکوم می‌کنیم. امروز وحدت تنها چیزی است که مسلمانان به آن نیاز دارند. هیچ فرقی بین مسلمانان نیست، ما مذاهب مختلف نداریم، ما همه مسلمان هستیم و بایستی در راه خداوند متعال تلاش کنیم.

در این مراسم همچنین "ایلدار علائدینف" رئیس اداره دینی مسلمانان مسکو و امام ارشد مسجد جامع مسکو نیز حضور داشت.

وی طی سخنانی خطاب به حضار گفت: من امروز از حج بازگشته‌ام و دیدم که در کنار خانه خدا تمامی مسلمانان دوش به دوش هم ایستاده و دعا می‌کنند. هیچ فرقی نداشت چه کسی به کدام مذهب تعلق دارد. همه در کنار هم دعا می‌کردیم. واقعاً فرقی بین مسلمانان نیست. ما همه مسلمان هستیم و بایستی در راه خداوند متعال کوشش کنیم.

انتهای پیام

کد N401271

وبگردی