آفتاب

بهشتی پور:در وین 6 با توجه به مقدورات کار درخشانی انجام شد

بهشتی پور:در وین 6 با توجه به مقدورات کار درخشانی انجام شد

تهران-ایرنا- یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: در وین 6با توجه به مقدورات و امکانات موجود کار درخشانی انجام شد و در سایه تدبیر و با پشتوانه مردم و رهبری در مذاکرات از حقوق خود دفاع کرده و محکم ایستادیم.

حسن بهشتی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مذاکرات وین 6 گفت: 18 روز مذاکرات وین یکی از مهمترین و اثرگذارترین مذاکراتی بود که طی 10 سال گذشته شاهد و ناظر آن بودم زیرا گروه مذاکره کننده فعلی در واقع در صحنه ای مذاکره می کرد که می توان آن صحنه را حاصل روند 6 سال گذشته مذاکرات دانست.

وی افزود: اتفاقاتی که طی 6 سال اخیر در روند مذاکرات به وجود آمد در مجموع شرایطی را به وجود آورد که این دور از مذاکرات محصول آن بود.

بهشتی پور تصریح کرد: در وین 6با توجه به مقدورات و امکانات موجود کار درخشانی انجام شد و در سایه تدبیر و با پشتوانه مردم و رهبری در مذاکرات از حقوق خود دفاع کرده و محکم ایستادیم.

بهشتی پوربیان داشت: علیرغم تمدید مذاکرات برای 4 ماه آینده بنا شد بخشی دیگر از دارایی های ایران آزاد شود که این دستاورد خوبی است.اما در عین حال باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که باید جلوی این تمدیدها گرفته شود زیرا تصمیم گیری ها در دقیقه 90 و لحظات آخر مناسب نیست.

به گفته وی باید با ابتکارات تازه،پیشنهادهای جدید و جدول زمانی مشخص در نهایت بتوانیم زودتر از 4 ماه مذاکرات رابه سرانجام برسانیم و مشخص باشد این دوره ها قابل تمدید نیست و باید زودتر تعیین تکلیف شود.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه طی سال های اخیر6 قطعنامه علیه کشورمان صادر شده است که علیرغم ظالمانه بودن آن تعهداتی را به ما تحمیل کرد، بیان داشت: مذاکراتی که در حال انجام است موفق شده حداقل کشورهای صادر کننده قطعنامه را قانع کند که اجرای قطعنامه ها مشکل را حل نکرده و باید قرارداد جامعی تدوین شود.

بهشتی پور گفت: مذاکرات نشان داد ایران خواستار گفتگو برای ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتراست و در عین حال باید این مسئله را نیز در نظر داشت که پیروزی مذاکرات به نفع جهان منطقه و ملت ایران است.

وی بیان داشت: آمریکا همچنان از تحریم به عنوان عامل فشار علیه ایران استفاده می کند، بنابراین باید همزمان با این حرکت ایران نیز متقابلا نشان دهد که اقتصاد مقاومتی را درعمل در دستور کار دارد و فضا را در این زمینه مناسب کند تا این کشور متوجه شود که دیگر نمی تواند از تحریم ها به عنوان عامل فشار استفاده کند. در عین حال این موضوع دست مذاکره کنندگان ایرانی را نیز در مذاکرات بازتر می کند.

سیام(4)**م.ش**1415
کد N401241

وبگردی