آفتاب

آغاز عملیات گسترده ارتش عراق در شمال فلوجه

آغاز عملیات گسترده ارتش عراق در شمال فلوجه

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ارتش یک عملیات نظامی گسترده را با مشارکت نیروی هوایی در شهر صقلاویه واقع در استان الانبار آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز عراق گفت: نیروهایی از یگان واکنش سریع ارتش عراق با کمک تیپ زرهی و با هماهنگی نیروی هوایی از صبح امروز عملیات نظامی را در شهر صقلاویه (10 کیلومتری شمال فلوجه) آغاز کرده‌اند تا این شهر را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود با اعلام اینکه نیروی هوایی چندین پایگاه افراد مسلح را در منطقه شهدا از توابع شهر صقلاویه هدف قرار داده‌اند، تاکید کرد که این عملیات تا به این لحظه ادامه دارد و نیروهای پلیس و عشایر در آن مشارکت ندارند.

از سوی دیگر، سایت صدای روسیه در گزارشی اعلام کرد افراد مسلح که موصل را تحت تصرف خود درآورده‌اند حکم اعدام نیروهای پلیس محلی و ارتش را که در زندان بادوش نگهداری می شدند را صادر کرده‌اند.

این سایت اعلام کرد که حکم‌ توسط یک قاضی که از افسران ارتش صدام بوده است صادر شده و حدود 600 تن در زندان بادوش نگهداری می‌شوند.

منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای پلیس محلی و ارتش در زندان بادوش به دلیل جنگیدن و وارد آوردن آسیب به گره‌های تندرو به اعدام محکوم شده‌اند.

سایت صدای روسیه همچنین گزارش داد که اعضای داعش یک زن عراقی با نام غنیه الیاس الجبوری را که از یک خانواده سرشناس عراقی بوده بازداشت کرده و خانواده وی جسدش را پیدا کرده‌اند که آثار شلیک گلوله بر روی جسد دیده می‌شد.

از سوی دیگر یک منبع در استان نینوا اعلام کرد که اعضای داعش کلیسایی را در شهر موصل آتش زدند که عمر آن به بیش از 1800 سال می‌رسد.

اعضای داعش روز جمعه مسیحیان عراق در شهر موصل را تهدید کردند که یا اسلام بیاورند یا جزیه بپردازند یا مهاجرت کنند و یا اینکه به ضرب شمشیر کشته شوند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین نیز اعلام کرد پس از حمله افراد مسلح به پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت و تصرف بخش‌هایی از آن، نیروهای امنیتی مجددا این پایگاه را تحت کنترل کامل خود درآورده‌اند.

این منبع در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی با اعضای داعش رخ داد که در تلاش بودند پایگاه اسپایکر را تحت تصرف خود درآورند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: ده‌ها جسد متعلق به اعضای داعش در اطراف این پایگاه وجود دارد و دشوار است که آماری از تعداد این جسدها داده شود.

انتهای پیام

کد N401224

وبگردی