آفتاب

11.2 میلیارد تومان سهم اعتبارات کامیاران از محل تملک دارائی‌ها

11.2 میلیارد تومان سهم اعتبارات کامیاران از محل تملک دارائی‌ها

سرپرست فرمانداری کامیاران با اشاره به کاهش یک میلیارد و 800 میلیون تومانی اعتبارات استانی کامیاران، از اختصاص بیش از 11.2 میلیارد تومان بودجه از محل تملک دارائی‌ها به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «کریم پیری» در جلسه‌ی کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان کامیاران اظهار کرد: اعتبارات امسال شهرستان کامیاران 11 میلیارد و 282 میلیون تومان تعیین شده است که امید می‌رود تخصیص آن 100 درصد شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش درآمد حاصل از منابع مختلف کشوری در سال 93، قطعاً منابع دیگری نیز به بودجه‌ی کشور و به‌دنبال آن بودجه‌ی استان‌ها و شهرستان‌ها امسال تزریق می‌شود.

سرپرست فرمانداری کامیاران گفت: در دولت «تدبیر و امید»، مسئولان و مدیران ادارات با توجه به کمبود اعتبارت باید با عزم و مدیریت جهادی که مدنظر مقام معظم رهبری بود، همه‌ی تلاش خود را در راستای توسعه و عمران شهرستان کرده و پروژه‌های نیمه‌کاره و ناتمام شهرستان را بر اساس اهمیت اولویت‌بندی کنند.

پیری با تأکید بر ضرورت صرف اعتبارات امسال در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی افزود: با توجه به عدم افزایش چشمگیر اعتبارات امسال برای شهرستان کامیاران، لزوم مدیریت کارآمد و سازنده در راستای استفاده‌ی بهینه و مناسب از این منابع از سوی مدیران این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی اعتبارات استانی به شهرستان کامیاران افزود: اعتبارات امسال استانی این شهرستان یک میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش داشته است.

به‌گفته‌ی سرپرست فرمانداری کامیاران، اعتبارت حوضه‌ی آبخیزداری، حفاظت و حمایت از جنگل‌ها، احداث پارک‌های جنگلی، مطالعه و توسعه‌ی باغ‌ها، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، پوشش بهداشتی دام، مطالعه طیور و آبزیان و زنبور عسل، تعمیر و تجهیز دفاتر پستی، تجهیز و توزیع کانون‌های فرهنگی و .... از سری پروژه‌هایی است که اعتبارات آن از منابع استانی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات امسال به شهرستان کامیاران در 16 سرفصل اظهار کرد: در اعتبارات امسال به حوزه‌ی آموزش و فنی و حرفه‌ای یک میلیارد و840 میلیون تومان، شش تا هفت درصد اعتبارات به حوزه‌ی فرهنگ، اختصاص 491 میلیون تومان به حوزه‌ی ورزش و تربیت بدنی، اختصاص 270 میلیون تومان به حوزه‌ی امور قضایی، 810 میلیون تومان به حوزه‌ی بهسازی و اجرای طرح هادی، 160 میلیون تومان به اداره‌ی امور عمومی، 160 میلیون تومان به حوزه‌ی بهداشت و مراکز درمانی، 150 میلیون به شهرداری از سری سرفصل‌های ابلاغیه اعتبارات امسال است.

پیری ادامه داد: شهرک صنعتی کامیاران و بخش موچش، حوزه‌ی مقاومت بسیج، سالن زورخانه در بخش موچش، مدرسه‌ی امام باقر، حوزه‌ی راهسازی، پروژه‌ی شرق و غرب، اصلاح راه روستایی نشور، آب روستای یوزیدر و کاشتر از دیگر سرفصل‌های اعتبارت امسال است که برای هر کدام اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری کامیاران اعتبارت لازم برای پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان را بیش از 58 میلیارد تومان برشمرد و افزود: با توجه به نابرابر بودن اعتبارت تخصیصی با اعتبارات مورد نیاز، جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن پروژه‌های اولویت‌دار و برنامه‌های در دست اقدام به‌وسیله بحث و تبادل نظر ضرورت دارد.

وی سهم تجهیز و نگهداری امکانات و ساختمان ادارات در سال‎جاری را 50 درصد اعتبارت آن در سال گذشته دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات امسال باید از هر خرید، توسعه و احداث ساختمان اداری جدید خودداری کرد.

پیری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ساختمانی شماری از ادارات این شهرستان رعایت این تبصره در شهرستان مقدور نیست.

انتهای پیام

کد N401183

وبگردی