آفتاب

تظاهرات حمایت از غزه در پاریس به خشونت کشیده شد

تظاهرات حمایت از غزه در پاریس به خشونت کشیده شد

تهران– ایرنا- هزاران نفر از مردم پاریس با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری تجمع در حمایت از مردم غزه در فرانسه، به خیابان های پایتخت آمدند اما این تظاهرات توسط پلیس پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ˈلو فیگاروˈ، به رغم اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع، عصر دیروز (شنبه) هزاران نفر در منطقه ˈباربسˈ در شمال پاریس با برگزاری تجمعی همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

برگزارکنندگان این تجمع از حضور 30 هزار نفر در خیابان های شمال پاریس در دوازدهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه خبر دادند، این در حالی است که پلیس تعداد شرکت کنندگان را هفت هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار لو فیگارو، تظاهرات ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت فرانسه (ساعت 18 به وقت تهران) آغاز شد و تظاهرکنندگان شعار ˈزنده باد فلسطینˈ و ˈپیروز باد فلسطینˈ سر داده و ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه را ˈهمدست اسرائیلˈ خطاب کردند.

حوالی ساعت 16 (19 و 30 دقیقه به وقت تهران) تظاهرات کنندگان خود را در محاصره پلیس دیده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. لحظاتی بعد این تجمع با پرتاب سنگ به سمت پلیس و شلیک گاز اشک آور توسط پلیس به خشونت گرایید.

بر پایه نخستین گزارش ها، در جریان درگیری های دیشب که تا ساعت 20 (23 و 30 دقیقه) ادامه داشت، دست کم دو تن مجروح شدند. پلیس پاریس نیز از مجروح شدن 13 پلیس در جریان درگیری های دیشب خبر می دهد. پلیس همچنین 41 نفر را به دلیل پرتاب مواد آتش زا به سمت نیروهایش، بازداشت کرد.

مقامات فرانسه که با موارد متعدد تجمع و تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم غزه مواجه شده اند، تلاش می کنند به بهانه های مختلف از برگزاری این گونه حمایت ها که در اعتراض به جنایات صهیونیست ها انجام می گیرد، جلوگیری کنند.

اعلام ممنوعیت برگزاری تظاهرات در پاریس و چند شهر بزرگ دیگر فرانسه، واکنش سازمان های مدافع حقوق فلسطینیان، برخی از احزاب چپ فرانسه و متهم نمودن دولت فرانسه به حمایت از رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

ˈحزب نوین ضد سرمایه داریˈ فرانسه با محکوم کردن اقدام دولت در ممنوعیت برگزاری تجمع حمایت از غزه، رییس جمهوری این کشور را بازنده نهایی رویارویی با مردم دانست.

اروپام ** 9053ا**1485** 1337
کد N401040

وبگردی