آفتاب
آشتیانی عراقی:

تحرکات داعش در عراق ناشی از نتایج انتخابات سوریه است

تحرکات داعش در عراق ناشی از نتایج انتخابات سوریه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی معتقد است تحرکات داعش در عراق نشأت گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا آشتیانی عراقی در نطق‌ میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: بار دیگر رژیم جعلی صهیونیستی در تجاوزی وحشیانه و ظالمانه اقدام به تجاوز و کشتار بیرحمانه و ناجوانمردانه به مردم بیگناه و بی‌پناه مردم غزه کرد و زخمی دیگر بر پاره تن جهان اسلام نهاد.

وی ادامه داد: جای اندوه و بسی تأسف دارد که در این ظلم عظیم مجامع بین‌المللی و سران کشورهای غربی و غول رسانه‌ای آنها بی‌بی‌سی و با سکوت کشورهای عربی به جای محکومیت اقدام‌های ددمنشانه رژیم متجاوز و جنگ طلب صهیونیستی از او حمایت و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: جا دارد همه مسلمانان در روز قدس به پا خیزند و امسال هرچه باشکوهتر از سال‌های قبل ندای مظلومیت مردم مظلوم و روزه‌دار مردم غزه را فریاد بزنند.

آشتیانی عراقی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این هجوم می‌تواند انحراف افکار عمومی از اوضاع و اتفاقات شکل گرفته در عراق و موفقیت مردم در انتخابات سوریه با نتیجه غیرقابل قبول برای اسرائیل باشد.

وی در ادامه با بیان ‌اینکه تحرکات داعش در عراق نشأت گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت در این انتخابات است گفت: حذف نتیجه انتخابات سوریه از کانون توجهات از جمله دلایل حمله داعش به عراق است که در ادامه این یورش، هدف آنها ایجاد فتنه مذهبی در عراق و منطقه خاورمیانه می‌باشد.

آشتیانی عراقی همچنین بیان کرد: ناکامی داعش در سوریه و خیزش آن در عراق و نتایج انتخابات سوریه و عراق موجب جری‌تر شدن گروهک‌های تروریستی شده که این مسئله مهمی برای منطقه و عراق است که ان شاألله به توفیق الهی این فتنه توسط مردم مومن عراق و مرجعیت بیدار شیعه و پارلمان عراق با انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس جمهور و نخست وزیر خنثی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: از دولت می‌خواهم نگرانی‌های مورد نظر رهبری و مراجع عظام را در مورد امور فرهنگی جدی بگیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت:‌ مسئله مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل مهم فعلی است که ان شالله با رعایت خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری در مذاکرات ضمن ادامه بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منافع ملی نیز تضمین شده و اینجانب به نوبه خود از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

آشتیانی عراقی خاطرنشان کرد: در عین حال معتقدم نباید پیشرفت کشور را به مذاکرات پیوند زد و باید فارغ از این مذاکرات امور کشور را پیشبرد، چرا که رونق اقتصادی فقط با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود بلکه با فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور حاصل خواهد شد.

نماینده مردم قم در پایان به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N400986

وبگردی