آفتاب
جلالی در نشست خبری مطرح کرد

اجلاس تروئیکای بین‌المجالس با حضور 7 رئیس مجلس برگزار می‌شود

اجلاس تروئیکای بین‌المجالس با حضور 7 رئیس مجلس برگزار می‌شود

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی از برگزاری این اجلاس با هدف دفاع از مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود اظهار کرد: اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی با حضور 7 نفر از روسای مجالس کشورهای اسلامی در حافظیه سعدآباد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه یادآور شد: چندین سال است که غزه در محاصره است و از ارسال امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ممانعت به عمل می‌آید. این بار هم در اوج گرفتاری‌هایی که چندین سال است که برای غزه بوجود آمده در ماه رمضان شاهد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و حمله نظامی به این منطقه هستیم.

جلالی با بیان اینکه صدها نفر از مردم غزه که اکثر آنها از کودکان، زنان و کهنسالان هستند در حمله به غزه به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: همچنین جمعیت زیادی از مردم غزه نیز در این حملات مجروح شده‌اند و بر اثر نبود امکانات بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا در موضع‌گیریهای خود از رژیم صهیونیستی پشتیبانی کرده اند. مجامع بین‌المللی هم در قبال این جنایات سکوت کرده‌اند و دردآورتر اینکه مجامع مربوط به کشورهای اسلامی مثل سازمان تعاون اسلامی هم در سکوت است و این درحالی است که مردم مظلوم غزه در این سکوت روز به روز وضعیت بغرنج تری دارند.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در این سکوت تعمدی مجامع اسلامی مجلس شورای اسلامی و آقای لاریجانی به عنوان رئیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گام‌هایی در این راستا بردارند. از این منظر کاری که در کوتاه مدت می‌شد انجام داد برگزاری تروئیکای بین‌المجالس اسلامی است.

جلالی با بیان اینکه تروئیکای بین‌المجالس اسلامی متشکل از روسای مجالس ایران، سودان و مالی به عنوان روسای فعلی،‌قبلی و بعدی تروئیکای بین‌المجالس اسلامی هستند، افزود: آقای لاریجانی در تماس‌های تلفنی با روسای سودان و مالی موافقت آنها را برای تشکیل تروئیکا در تهران جلب کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرسوم است که تروئیکا می‌تواند جلسات باز تحت عنوان تروئیکا پلاس داشته باشد و کشورهای دیگری را نیز به اجلاس دعوت کند. در همین راستا آقای لاریجانی گفت‌وگوهایی را با روسای مجالس کشورهای اسلامی برای شرکت در تروئیکا داشته‌اند.

جلالی با اشاره به حضور 7 تن از روسای مجالس کشورهای اسلامی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس خاطرنشان کرد: روسای مجالس مالی، سودان، ترکیه، فلسطین، عراق در این اجلاس حضور دارند و از لبنان هم یک هیأت پارلمانی در این اجلاس حاضر خواهد شد.

دبیر کمیته سیاسی تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با اشاره به دعوت از پارلمان‌های مالزی، اندونزی، الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان و تونس برای شرکت در اجلاس تروئیکا تأکید کرد:‌ ما منتظر این هستیم که این کشورها خبر شرکتشان در اجلاس را ظرف امروز و فردا به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.

جلالی با اشاره به جزئیات اجلاس یک روزه تروئیکای بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: اجلاس روز سه‌شنبه به ریاست آقای لاریجانی برگزار خواهد شد و طبعا روسای مجالس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی می‌کنند و جمع کارشناسی برای تدوین بیانیه پایانی تشکیل خواهد شد تا بیانیه پایانی در اختتامیه قرائت شود.

این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعلام آمادگی جمعی از نمایندگان برای اعزام به غزه نیز گفت: این موضوع مطرح است اما متأسفانه گذرگاه رفح کاملا بسته شده و وضعیت از گذشته هم بدتر است اما وضعیت بستگی به این دارد که دولت مصر تا چه اندازه با جهان اسلام و مردم غزه همکاری کند زیرا تنها جایی که امکان ورود به غزه وجود دارد مرز رفح است و باید منتظر تصمیم مصر بمانیم.

جلالی درباره اقدامات دولت برای پیگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه نیز گفت: آقای روحانی تماس‌هایی در این زمینه داشته و وزارت خارجه هم مکلف به پیگیری جدی این موضوع شده است و مجموعا دولت پیگیری‌هایی قوی در مورد غزه داشته است.

انتهای پیام

کد N400939

وبگردی