آفتاب
با 132 رای موافق؛

طرح نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مسکوت ماند

طرح نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مسکوت ماند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی موافقت کردند که این طرح برای مدت سه ماه مسکوت مانده تا کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون اصلی مجددا به بررسی ایرادات آن بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد پیشنهاد مسکوت ماندن طرح را مطرح کرد و گفت: با توجه به بررسی‌های یکی دو هفته اخیر در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی این گونه به نظر می‌رسد که نیاز به اصلاحات اساسی وجود دارد.

وی افزود: همچنین در حین بررسی‌ها، تقاضاهای حذف بسیاری مطرح شده و همچنین ارجاعات بسیاری به کمیسیون داده شده است و یا نظرات برخی ارگان‌ها مثل مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ نشده است.

نوری قزلجه افزود: لازم است جامعه مدنی کشور به این موضوع مهم ورود جدی کند زیرا زمانی این طرح مطرح شده که معاونت سیاسی وزارت کشور فعالیت چندانی نداشته و نظرات احزاب مختلف اخذ نشده است.

نماینده‌ی مردم بستان آباد در مجلس تصریح کرد: البته اطلاع داریم که در این زمینه دولت لایحه‌ای را در دستور کار دارد باید اجازه بدهیم این لایحه نیز ارائه شود تا مواد آن تطابق بیشتری با یکدیگر داشته باشد. البته تا اولین انتخابات پیش رو یکسال فرصت داریم.

به گزارش ایسنا، کوچکی نژاد، نماینده رشت در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: این طرح در مجلس هشتم در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفته بود و ماه‌ها بر روی آن کار کرده بودند. همچنین بیش از دو سال از عمر مجلس نهم نیز در کمیسیون صرف این کار شده است لذا ضرورتی برای مسکوت ماندن نیست.

بر اساس این گزارش پیشنهاد سه ماه مسکوت ماندن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به رای گذاشته شد که از مجموع 217 نماینده حاضر با 132 رای موافق، 57 رای مخالف و 9 رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، پس از رای گیری اظهار کرد که این طرح به مدت سه ماه مسکوت مانده و برای انجام اصلاحات به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود تا آن را نهایی کرده و پس از سه ماه در دستور کار مجلس قرار دهد.

انتهای پیام

کد N400789

وبگردی