آفتاب

تاکید مرکل و پوتین بر انجام تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای مالزی

تاکید مرکل و پوتین بر انجام تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای مالزی

رهبران روسیه و آلمان تاکید کردند که مساله سقوط هواپیمای مالزی در شرق اوکراین باید توسط سازمان بین‌المللی هوانوردی مدنی (ICAO) به صورت کامل و جامع بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با اشاره به گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد: دو طرف بر لزوم و اهمیت انجام تحقیقات جامع و بی‌طرفانه از سوی سازمان ایکائو تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: علاوه بر ناظران ایکائو باید ناظران تمام طرف‌های نگران و دلواپس حضور داشته باشند. آنگلا مرکل: نظر روسیه را برای اعزام نمایندگانی برای کمک به تحقیقات جلب کرد. رهبران روسیه و آلمان همچنین تاکید کردند که خونریزی‌ها در مناطق شرقی اوکراین باید هرچه سریعتر متوقف شود و مذاکرات گروه تماس با حضور نمایندگانی از مناطق بحران زده باید سریعا از سر گرفته شود.

آن‌ها همچنین توافق کردند که "اهمیت ویژه‌ای" دارد که ابتکارعمل روسیه برای حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در دو ایست بازرسی مرزی روسیه-اوکراین سریعا اجرا شود.

بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی روز پنج‌شنبه در مناطق ناآرام شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد و 298 سرنشین آن جان باختند.

دولت اوکراین و شبه‌نظامیان روس‌گرا یکدیگر را مقصر این حادثه دانسته‌اند و دو طرف گفته‌اند که مدارکی برای اثبات ادعای خود دارند. والنتین نالیوایچنکو رئیس اطلاعات اوکراین اوایل روز شنبه اعلام کرد که دولت و جدایی‌طلبان توافق کردند که "منطقه امنیتی" به وسعت 20 کیلومتر در اطراف محل سقوط هواپیما تشکیل دهند تا روند تحقیقات و سایر کمک‌ها را تسهیل کند.

انتهای پیام

کد N400697

وبگردی