آفتاب
انتقاد از سیاست های اردوغان در قبال غزه /

قلیچدار اوغلو: اردوغان اگر صداقت دارد سپر موشکی ناتو در ترکیه را بر چیند

قلیچدار اوغلو: اردوغان اگر صداقت دارد سپر موشکی ناتو در ترکیه را بر چیند

آنکارا- ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه روز شنبه اردوغان را به بی صداقتی در باره غزه متهم کرد و گفت: نخست وزیر اگر در مساله غزه صداقت دارد سپر موشکی ناتو در ترکیه را که به اسرائیل اطلاعات می دهد ، برچیند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه ملی گازته ، قلیچدار اوغلو رهبر بزرگترین حزب مخالف ترکبه در مجلس این کشور این مطلب را در سخنرانی امروز خود در استان ازمیر در غرب ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه ، افزود: اردوغان در مورد لزوم توقف حملات بی رحمانه اسرائیل سخنرانی می کند و در واقع با بیانات خود قصد دارد که خود را برای مردم فلسطین دلسور نشان دهد.

قلیچدار اوغلو با اشاره به استقرار و فعالیت های سامانه دفاع موشکی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک ترکیه در دوران نخست وزیری اردوغان افزود : اردوغان اکنون در مورد غزه دم از حمایت از مردم فلسطین می زند ولی اگر در این مورد صادق است ، حل این مساله بسیار آسان است ، علیه اسرائیل دست به اقدام عملی بزند.

وی تصریح کرد، اگر اردوغان فعالیت سپر موشکی ناتو را که اطلاعات در اختیار اسرائیل قرار می دهد ، متوقف کند، مساله فلسطین راحت تر حل و فصل می شود ، ولی این کار جسارت می خواهد.

در تهاجمهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر بیش از 300 فلسطینی کشته و بیش از دو هزار تن دیگر زخمی شدند.

خاورم ** 2010 ** 1917
کد N399958

وبگردی