آفتاب

عراق به دنبال خرید تسلیحات از آلمان

عراق به دنبال خرید تسلیحات از آلمان

نوری مالکی از آلمان خواست برای مبارزه با تروریست‌های داعش از نظر نظامی از این کشور پشتیبانی کند. شرکت‌های آلمانی هم‌اکنون در حال بررسی امکانات فروش اسلحه‌های میان‌برد و سبک به عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ آلمانی "بیلد تسایتونگ" در رابطه با کمک نظامی آلمان به این کشور گفت: ما نه به سرباز، بلکه به اسلحه نیاز داریم و امیدواریم کشورهایی که مایلیم از آن‌ها سلاح بخریم، هر چه زودتر به ما پاسخ دهند. مالکی توضیحات بیشتری در باره‌ چگونگی خرید‌ این تجهیزات جنگی نداد.

عراق هم‌اکنون در حال گفت‌وگو با شرکت‌های آلمانی برای بستن قراردادهای خرید اسلحه‌های میان‌برد و سبک است. این کشور همچنین می‌کوشد به منظور مقابله با گروه‌های مسلح از جمهوری چک تجهیزات نظامی تهیه کند.

چندی پیش مسئولان عراقی اعلام کردند که وزارت دفاع این کشور برای خرید بالگردهای ساخت روسیه از نیروی هوایی جمهوری چک، با مقامات این کشور وارد مذاکره شده‌اند. به گزارش خبرگزاری‌ها، چک قرار است ۴۰ بالگرد و جنگنده‌ی نوع MI-24 در اختیار دولت عراق قرار دهد.

نوری مالکی، هم‌چنین در مصاحبه با "بیلد تسایتونگ" گفت که دولت عراق، علاوه بر کمک‌های تجهیزاتی، به "پشتیبانی سیاسی و دیپلماتیک" آلمان و کشورهای دیگر نیز نیاز دارد. به گفته‌ی وی این دولت‌ها باید "حکومت‌های منطقه را که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند"، تحت فشار قرار دهند. مالکی تاکید کرد که عراق به تنهایی در مبارزه با گروه‌های ترور پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N399526

وبگردی