آفتاب

مرکل: اسرائیل و فلسطین باید دست به توافقات دشوار بزنند

مرکل: اسرائیل و فلسطین باید دست به توافقات دشوار بزنند

صدراعظم آلمان در کنفرانسی خبری گفت: تسلیحاتی که حماس از آن‌ها استفاده می‌کند از کیفیت و ویژگی‌های کاملاً جدیدی برخوردارند که نیازمند واکنش اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این کنفرانس خبری افزود: زمانی که چنین حمله‌ای رخ می‌دهد، اسرائیل باید از خود دفاع کند. هر دو طرف به منظور پایان دادن به درگیری‌های کنونی باید به سازش‌ها و توافقات دشواری دست‌ یابند.

اظهارات مرکل پس از آن منتشر شد که رژیم صهیونیستی به دنبال 13 روز حمله‌ هوایی به نوار غزه حمله‌ای شبانه به این منطقه انجام داد. از زمان آغاز عملیات‌ زمینی دست‌کم 23 فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

این در حالی است که مرکل در کنفرانس خبری در برلین درباره اتهامات جدید جاسوسی آمریکا از کشورش گفت: برلین و واشنگتن دیدگاه‌های متفاوتی درباره جمع‌آوری اطلاعات و حفاظت از داده‌ها دارند اما این مسئله تغییری در اهمیت همکاری میان این کشور به‌ وجود نمی‌آورد.

وی افزود: ما دیدگاه‌های متفاوتی در زمینه‌ی همکاری میان سرویس‌هایمان و همچنین مسئله امنیت و حفاظت از داده‌های شخصی داریم اما این مسئله این حقیقت را که آمریکا مهم‌ترین متحد ماست، تغییر نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد N399501

وبگردی