آفتاب

مقدم: علی(ع) با تبعیض مقابله کرد/عدالت به معنای گداپروری نیست

مقدم: علی(ع) با تبعیض مقابله کرد/عدالت به معنای گداپروری نیست

یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، بی‌عدالتی، تحجر و نفاق را از مهمترین آفاتی دانست که حضرت علی(ع) در دوران حکومتش با آنها مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقدم در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در حسینیه دارالزهرا(س) اظهار کرد: بزرگان عالم هرکدام در مقطعی تأثیرگذار بودند اما حضرت علی(ع) از این ویژگی برخوردار است که در هر قلمرویی پیشرو، اسوه و الگوست.

وی با بیان اینکه "مجموعه دوران خلافت و زمامداری علی(ع) چیزی جز مقابله و رویارویی با آفات و خطرات نبوده است"، افزود: اولین آفتی که مولا برای هر حکومت و جامعه تشخیص داد و سراسر عمرش با آن مبارزه کرد، «تبعیض» و «بی‌عدالتی» در یک جامعه است؛ بویژه اینکه علی (ع) برای عدالت و عدالت‌خواهی چنان معنایی قائل است که عدالت را تنها در عرصه زندگی اقتصادی نمی‌بیند بلکه انسان را دارای حق و حقوق می‌انگارد و از آن جهت عدالت را برای جامعه و انسان ضروری می‌شمارد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تصریح کرد: اگر برخی افراد در سایه برداشت غلط، عدالت را به گونه دیگری تفسیر و معنا می‌کنند، به این دلیل است که می‌خواهند مفهوم عدالت را مثل بسیاری از واژگان دیگر تحریف کنند اما عدالت به معنای گداپروری نیست.

ادامه دارد...

کد N399500

وبگردی