آفتاب

گزارش جدید سازمان ملل در مورد خشونتها در عراق

گزارش جدید سازمان ملل در مورد خشونتها در عراق

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بیش از 5000 عراقی در جریان خشونت‌های سال جاری میلادی کشته شده‌اند و سهم عمده‌ی آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که به دست تندروهای افراطی داعش کشته شده و اغلب اعدام، شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، "ناوی‌ پیلای" کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت: روزانه ما گزارش‌های بیشماری از اعدام‌های دسته‌جمعی، شکنجه، جذب کودک‌سربازان، تجاوز را در عراق دریافت می‌کنیم که نقض آشکار حقوق بشر است که علیه کودکان، زنان و مردان این کشور اعمال می‌شود و دلیل آن نبود امنیت، آموزش، بهداشت و نیروهای امنیتی کارآمد است.

وی افزود: هدف‌ قراردادن عمدی غیرنظامیان، کشتار غیرنظامیان، استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، مانع شدن از دسترسی غیرنظامیان به کمک‌های بشردوستانه به جرایم جنگی و یا جرایم علیه بشریت از سوی افراط‌گرایان داعش دامن می‌زند. دو طرف درگیر در عراق باید به قوانین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند تا از خشونت و سوء‌استفاده پیشگیری کنند.

طبق گزارش سازمان ملل در ماه ژوئن بیشترین درگیری‌ها میان نیروهای داعش و غیرنظامیان رخ داده است که بیش از 1500 تن کشته شده و بیش از 600 هزار تن آواره شده‌اند.

انتهای پیام

کد N399352

وبگردی