آفتاب

بان‌کی‌مون به خاورمیانه می‌رود

بان‌کی‌مون به خاورمیانه می‌رود

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی اعلام کرد: بان‌کی‌مون امروز (شنبه) با هدف برقراری آتش‌بس در غزه به خاورمیانه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره "جفری فلتمن" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی در نشست فوری شورای امنیت که در خصوص نوار غزه و بنا به درخواست اردن و ترکیه برگزار شده بود، گفت: بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل در راستای برقراری آتش‌بس در نوار غزه امروز به منطقه سفر خواهد کرد.

فلتمن تصریح کرد: راه‌حل تشکیل دوکشوری تنها راه‌حل پایان‌ دادن به خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطین است. دبیر کل سازمان ملل آماده‌ ایفای نقش خود است و برای بیان همبستگی با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به منطقه سفر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر بان‌کی‌مون به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در زمینه هماهنگی با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن خشونت و دست‌یابی به راهکار قابل اجرا کمک خواهد کرد.

معاون بان‌کی‌مون تأکید کرد: توقف فوری خشونت‌ها بین اسرائیل و حماس امری ضروری است و نیاز به کمک‌های انسانی جدید به ساکنان غزه حس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که دلایل اصلی و ریشه‌ای که موجب خشونت کنونی شده حل نشود این خشونت وحشتناک بار دیگر تکرار خواهد شد و ما نمی‌توانیم به اوضاع قبل بازگردیم.

وی ادامه داد: برای بازگرداندن آرامش باید علل پشت پرده درگیری‌ها که قاچاق سلاح و بازگشایی گذرگاه‌ها در نوار غزه از جمله آن‌هاست حل شود. بان‌کی‌مون نگران است که حمله زمینی اسرائیل موجب افزایش تلفات انسانی شود.

همچنین فرحان حق سخنگوی بان‌کی‌مون تأکید کرد که وی با هدف اعلام حمایت از اسرائیل و فلسطینی‌ها به منطقه خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بان‌کی‌مون پیشنهادات مشخصی دارد که امیدوار است دوطرف با آتش‌بس موافقت کنند. بان‌کی‌مون از تلاش مصر در این زمینه حمایت می‌کند و دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند.

انتهای پیام

کد N399275

وبگردی