آفتاب

مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان در مالزی برگزار شد

مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان در مالزی برگزار شد

کوالالامپور - ایرنا - مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان جمعه شب با حضور ایرانیان مقیم مالزی در چند شهر این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هیات های مذهبی ایرانیان مقیم کوالالامپور آیین احیاء و شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار کردند.

آیت الله ˈابوالقاسم علیدوستˈ از اساتید حوزه و دانشگاه اعزامی در آیینی که با حضور صدها نفر از ایرانیان مقیم کوالالامپور در سالن آمفی تئاتر اداره آبیاری امپنگ برگزار شد با اشاره به شب شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، جامع، جهانی و جاودان بودن را از ویژگی های گفتاری و رفتاری امام اول شیعیان دانست.

وی گفت: برخی گفتارها به رغم خوب بودن مشمول مرور زمان می شوند، اما گفتار و رفتار امیرالمومنین (ع) جامع، جهانی و جاودان است و گذشت زمان از ارزش های آن نمی کاهد.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت که گفتارها و رفتارهای حضرت علی (ع) تنها به مسلمانان ارتباط پیدا نمی کند و به همین دلیل سخنان آن امام بزرگوار هم اکنون توسط مسیحیان و برخی کلیساها و مسلک های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت با توجه به گفتارهای حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه هر فردی به آزادی و صلح احترام بگذارد حضرت علی (ع) می تواند امام او باشد و نهج البلاغه برای وی پیام دارد.

آیت الله علیدوست گفت که افرادی با مسلک هندو و بودیسم نیز می توانند با توجه به جامع، جهانی و جاودان بودن گفتار امیرالمومنین علی (ع) از نهج البلاغه استفاده کنند. دعای کمیل نیز انشاء امام اول شیعیان و بر آمده از مدرسه اسلام است.

وی با انتقاد از افراد و به ویژه جوانانی که از بیانات، گفتار و رفتار جامع، جهانی و جاودان امیر المومنین حضرت علی (ع) استفاده نمی کنند، گفت: منصفانه نیست از این میراث و سرمایه اسلام دیگران و افرادی که مسلمان نیستند بهره ببرند اما جوانان ما از این میراث بی خبر باشند.

وی خطاب به جوانان گفت: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از استفاده نکردن ما ضرر نمی کنند و در جایی که غیرمسلمانان از آن ها بهره می برند، بهره نبردن ما از این گفتار و نیایش ائمه به ضرر خود ما است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد ما موظف به یادگیری، عمل کردن و انتقال نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستیم.

آیین احیاء و شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همچنین در شهر پینانگ و هیات آل یاسین شهر جوهور مالزی برگزار شد.

در این آیین های معنوی اعمال شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با شکوه خاصی در فضایی روحانی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی و در شب قدر علاوه بر اقامه نماز ، قرائت دعای جوش کبیر و مناجات با پروردگار یکتا ، مراسم به سر گرفتن قرآن را برگزار کردند.

آساق**1611
کد N399217

وبگردی