آفتاب

استقبال پرشور از گروه تواشیح ایرانی در نماز جمعه مسلمانان بلگراد

استقبال پرشور از گروه تواشیح ایرانی در نماز جمعه مسلمانان بلگراد

بلگراد- ایرنا- گروه تواشیح اصفهان که برای اجرای برنامه های ویژه ماه رمضان به صربستان عزیمت کرده است با ارائه قطعاتی زیبا و دلنشین از سروده های قرآنی با عناوین اسماءُ الحُسْنی مورد استقبال پرشور نمازگزاران جمعه در مسجد بایراکلی بلگراد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، گروه تواشیح بشارت اصفهان که از سوی مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صربستان سفر کرده است در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان برنامه ویژه ای را در مدح پیامبر اکرم (ص) در مسجد بایرکلی بلگراد اجرا کردند.

این برنامه که پیش از خطبه های نماز جمعه به اجرا در آمد، مورد استقبال فراوان حاضران در مسجد قرار گرفت به نحوی که خطیب جمعه بلگراد از گروه درخواست کرد تا پس از اقامه نماز بار دیگر قطعاتی را اجرا کنند.

به هنگام اجرای تواشیح گروه بشارت، افزون بر مفتی محمد یوسف اسپاهیچ امام جمعه بلگراد، جمعی از روحانیون دینی و شماری از دیپلمات های کشورهای اسلامی مقیم بلگراد از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

مفتی محمد یوسف اسپاهیچ امام جمعه مسجد بایراکلی بلگراد همچنین در خطبه های نماز جمعه جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و از مسلمانان جهان خواست که برای نجات مردم فلسطین دعا کنند.

گروه تواشیح بشارت علاوه بر اجرای برنامه برای ایرانیان مقیم بلگراد در آیین هایی که در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی در بلگراد برگزار می شود، همچنین در مساجد مختلف در سراسر صربستان نیز اجرای تواشیح دارند.

اروپام**2061**1504
کد N399079

وبگردی