آفتاب

شعارمرگ براسراییل در دهلی نو طنین انداز شد

شعارمرگ براسراییل در دهلی نو طنین انداز شد

دهلی نو - ایرنا - گروه کثیری از مردم هند عصر روز جمعه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو تجمع کردند و شعارهای ˈمرگ بر اسراییل ˈ و ˈفلسطین برادر من است ˈ سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تظاهرکنندگان هندی که درمیان آنان زنان و کودکان نیز دیده می شدند خواستار اخراج صهیونیست ها و بسته شدن سفارتخانه آنان به عنوان عاملان کشتار مردم غزه و اقدامات تروریستی در جهان از کشورشان شدند.

تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی طی هفته اخیر چند بار در دهلی نو تکرار شده که در یک مورد با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

تظاهرکنندگان هندی همچنین امروز شعارهایی علیه سیاست دولت کشورشان در قبال اسراییل سردادند.

هندهای که عکس هایی از کشتار کودکان و زنان در غزه در دست داشتند شعار دادند ˈ مودی (نخست وزیر هند) چرا سکوت کرده ای ، حرف بزنˈ.

تظاهرکنندکان همچنین علیه خانم ˈسوشما سوراج ˈکه حدود دو ماه است وزیر امور خارجه هند شده به این دلیل که در روزهای اخیر مانع اقدام پارلمان این کشور در تصویب قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی شد، شعار دادند.

تجمع های اعتراض آمیز و تظاهرات علیه رژیم اسراییل درحالی صورت می گیرد که مردم هند خود را برای راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس آماده می کنند.

در پایان راهپیمایی امروز تظاهرکنندگان هندی قطعنامه صادر کردند که در بخشی از آن از سازمان ملل خواسته شده برای توقف کشتار مردم غزه وارد عمل شود.

تظاهرکنندگان هندی تاکید کرده اند اگر حملات علیه فلسطینان ادامه یابد در روزهای آینده با جمعیت بیشتری برای تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی بازخواهند گشت.

پلیس هند امروز با چیدن موانع فلزی سفارت رژیم صهیونیستی را در حلقه امنیتی قرار داده بود.

ˈآنیل کومارˈ یک دانشجوی هندی حاضر در این تظاهرات به خبرنگار ایرنا گفت: اسراییل و حامیان آن دچار اشتباه محاسبه نشوند، مسلمانان همچنان قدرتمند هستند و برای اقدام علیه صهیونیست ها نیازی به حامی ندارند.

آساق ** 275 **
کد N398977

وبگردی