آفتاب

داوود اوغلو: هرگز لیبرمن را جدی نمی‌گیرم

داوود اوغلو: هرگز لیبرمن را جدی نمی‌گیرم

وزیر امور خارجه ترکیه اتهامات آویگدور لیبرمن مبنی بر اینکه ترکیه و قطر در آتش بس پیشنهادی مصر خرابکاری ایجاد کرده‌اند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: من هرگز حرف‌های لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل را جدی نگرفته‌ام.

این اظهارات وی در حالی ایراد شد که روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از لیبرمن گزارش داد که هم ترکیه و هم قطر رهبران حماس را تحت فشار قرار دادند تا پیشنهادهای مصر برای آتش بس را قبول نکند.

لیبرمن تاکید کرد که مقامات اطلاعاتی مصر جزئیات مربوط به این طرح پیشنهادی را به موسی ابومرزوق، رئیس هیئت حماس در قاهره ارائه کرده‌اند.

هاآرتص به نقل از لیبرمن گزارش کرد: حماس آماده بود تا با دیدی مثبت طرح مصر را بررسی کند اما قطر می‌خواست مصری‌ها را تحت فشار قرار دهد و به آنها گفت تا این طرح را نپذیرند.

بر اساس این گزارش لیبرمن همچنین گفت: همه اقدامات قطر با ترکیه هماهنگ شده بود و هر دو دولت با رهبران حماس در تماس بودند. با این حال داوود اوغلو این اتهامات را رد کرد و گفت: چطور من می‌توانم حرف‌های کسی را جدی بگیرم که درباره پاکسازی فلسطینی‌ها از مناطق مورد حمله صحبت می‌کند.

داوود اوغلو همچنین چندی پیش در گفتگو با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت که آنکارا در حال انجام دیپلماسی فشرده به منظور دستیابی به آتش بسی است که همه بازیگران شامل حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را شامل شود.

انتهای پیام

کد N398841

وبگردی