آفتاب

کشته شدن 14 نظامی به دست سلفی‌ها و اعتراضات گسترده در تونس

کشته شدن 14 نظامی به دست سلفی‌ها و اعتراضات گسترده در تونس

در پی کشته شدن 14 نظامی تونسی در حمله افراد مسلح، صدها تن از مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی در مناطق مختلف، اقدام تروریستی مذکور را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، صدها تن از مردم تونس و برخی اعضای احزاب "جبهه مردمی"، "دموکرات" و "جمهوری" این کشور با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف از جمله پایتخت، کشته شدن 14 سرباز تونسی به دست افراد مسلح در منطقه «الشعانبی» را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواهان مجازات و محاکمه عاملان این کشتار شدند.

حمة الهامی، سخنگوی حزب جبهه مردمی تونس در این باره گفت: ملت تونس قادرند با تروریسم مبارزه کنند و سد محکمی در مقابل آن باشند.

در همین راستا دفتر ریاست جمهوری تونس به دلیل مرگ 14 نظامی مذکور که به دست گروه‌های تروریستی سلفی در مرز با الجزایر کشته شده بودند، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

غاز الجریبی، وزیر دفاع تونس نیز در این باره گفت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تروریست‌ها از خارج از مرزهای تونس وارد کشور شده و این حمله از سوی گروهی متشکل از 40 تا 60 تروریست صورت گرفته است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لطفی بن جدو،‌ وزیر کشور تونس گفت: ما در حال همکاری با مقامات الجزایری برای دستگیری این باند تروریستی هستیم. این گروه تروریستی قصد دارد عملیات تروریستی را از مصر تا مراکش انجام دهد.

وزیر دفاع تونس اظهار داشت: ارتش ما همواره دارای روحیه بالا و خوبی خواهد ماند و از کشور دفاع خواهد کرد.

از سوی دیگر لطفی بن جدو فاش کرد که باند تروریستی مذکور عضو "گردان عقبة بن نافع" وابسته به "القاعده در مغرب اسلامی" است.

وی گفت: برخی می‌خواهند روند انتقال دموکراسی در تونس را به شکست بکشانند. من از مجلس موسسان می‌خواهم تا هرچه سریعتر قانون مبارزه با تروریسم و ممنوعیت پول شویی را تدوین کند.

مهدی جمعه ، نخست وزیر تونس نیز در این باره گفت: تمامی کسانی که در عملیات تروریستی مذکور دست داشته‌اند از مجازات در امان نیستند.

وی از تمامی مسئولان تونسی خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و با تروریسم مبارزه کنند.

جمعه متعهد شد تمامی عاملان عملیات تروریسی مذکور و همچنین تندروهایی را که به جشن و شادی بخاطر کشته شدن 14 نظامی تونسی پرداخته بودند، محاکمه کند.

پیشتر رسانه‌های تونسی از برپایی جشنی توسط تندروها و سلفی های تونسی بخاطر کشته شدن نظامیان مذکور خبر داده بودند.

محمد منصف المرزوقی، رئیس جمهور تونس نیز گفت: مردم تونس نباید از تروریست‌ها هراس داشته باشند و من از تمامی جوانان تونسی می خواهم تا داوطلبانه برای دفاع از کشور خود بپا خیزند.

انتهای پیام

کد N398828

وبگردی