آفتاب

شورای امنیت امروز در نشست فوق‌العاده حوادث اوکراین را بررسی می‌کند

شورای امنیت امروز در نشست فوق‌العاده حوادث اوکراین را بررسی می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل امروز (جمعه) نشست فوق العاده‌ای را در مورد اوکراین برگزار می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل امروز (جمعه) نشست فوق العاده‌ای را در مورد اوکراین برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی تی آی، هیئت انگلیسی سازمان ملل اعلام کرد درخواستی را برای برگزاری نشست فوق‌العاده در مورد اوکراین به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده و امروز جمعه ساعت 10 صبح قرار است این نشست برگزار شود.

این درخواست از جانب هیئت انگلیسی سازمان ملل پس از آن مطرح شد که یک هواپیمای جنگنده ارتش اوکراین روز چهارشنبه ساقط شد و روز پنج شنبه نیز یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین سقوط کرده و طی آن 295 مسافر و سرنشین آن کشته شدند.

انگلیس در بیانیه‌ای خواستار تحقیقات بین المللی مستقل، کامل و دقیقی درباره این رخداد شده است.

در بیانیه هیئت انگلیسی سازمان ملل آمده است که تمامی 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل بایستی این مسئله را مورد تایید و بررسی قرار دهند.

پیشتر نیز بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده بود ضرورت دارد که تحقیقاتی جامع و شفاف در مورد ساقط شدن این هواپیمای مسافربری در اوکراین صورت گیرد.

بان کی مون در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور سازمان بین المللی هوانوردی مدنی که یکی از آژانس‌های سازمان ملل است گفته بود که این سازمان از نزدیک سقوط این هواپیمای مسافربری را کنترل و بررسی می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این سانحه هوایی ابراز می‌کنم.

دولت کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین هرگونه مسئولیت برای ساقط شدن این هواپیمای مسافربری را رد کرده‌اند.

یوری سرگی‌یف، سفیر اوکراین در سازمان ملل پس از این حادثه اعلام کرد: اوکراین شواهدی در دست دارد که ارتش روسیه در سقوط این هواپیمای مسافربری بوئینگ دست داشته است و این جنایت بایستی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N398479

وبگردی