آفتاب
پورابراهیمی خبر داد:

نهایی شدن لایحه حمایت از تولید در کمیسیون اقتصادی مجلس

نهایی شدن لایحه حمایت از تولید در کمیسیون اقتصادی مجلس

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، لایحه حمایت از تولید در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و با این لایحه بخش زیادی از گره‌های کنونی باز می‌شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، لایحه حمایت از تولید در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و با این لایحه بخش زیادی از گره‌های کنونی باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه مثلث توسعه شهرستان کرمان اظهار کرد: امیدواریم نگاه عمیق به موضوع اقتصادی در استان منجر به اقدامات جدی و راهکارهای عملی شود.

وی افزود: براساس ماده 75 قانون بودجه تشکیل شورای گفت‌وگو برای تعامل بخش دولتی و خصوصی در دستور کار بود و در سال‌های گذشته این شورا تشکیل شد.

پورابراهیمی ادامه داد: برش استانی این شورا در استان کرمان نیز کار خود را آغاز کرده و این شورا شاید بتواند با همین رویکرد در زمینه حل مشکلات محیط کسب و کار در اقتصاد کشور تصمیم گیری کند.

وی تصریح کرد: در شورای گفت‌وگو موقعیت برای استفاده فعالان اتاق بازرگانی، اصناف، تعاون و سایر فعالان بخش خصوصی فراهم شده و تشکیل مثلث توسعه به ارتقای جایگاه شورای گفت‌وگو کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موارد موثر در فضای کسب و کار را پایش و هر فصل ارزیابی این محیط را ارائه می‌کند.

وی افزود: وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان در سه فصل سال گذشته رتبه‌های 26 و 27 و 28 داشت و در هفته گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد که استان کرمان رتبه 20 کشور است و این جایگاه هفت رتبه ارتقا یافته است.

پورابراهیمی تصریح کرد: حضور آقای رزم حسینی یک فرصت و غنیمتی برای استان در راستای برداشتن گام‌های بلند اقتصادی در استان است و انتظار از مدیران داریم که در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان کرد: با گذشت سه سال از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار این قانون هنوز اجرا نشده و آقای روحانی در روزهای نخست قول اجرای این قانون را داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: گره‌ها و مشکلات کنونی کار به علت وجود برخی قوانین مزاحم است و بخش زیادی از فعالان بخش خصوصی به خاطر برخی قوانین مزاحم دچار مشکل هستند.

وی افزود: استان کرمان در حل موانع بخش خصوصی پیشتاز است و تدوین کتابچه قوانین مزاحم نخستین کار در کشور در این زمینه است و کار استان کرمان در شناخت و ارائه قوانین مزاحم بسیار مهم و از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

پورابراهیمی با تشکر از رویکرد استاندار در عرصه اقتصادی تصریح کرد: هیچ قانونی در عرصه اقتصادی بدون حضور فعالان بخشی خصوصی تصویب نمی‌شود و همت دولت و مجلس در این راستا می‌باشد و باید شرایط خاص کشور و نظام توسط بخش خصوصی درک شود و اینکه متناسب با شرایط کنونی اثرگذار باشند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، لایحه حمایت از تولید در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و با این لایحه بخش زیادی از گره‌های کنونی باز می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم کار به سرعت انجام شود و لایحه حمایت از تولید از شهریور امسال در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N398435

وبگردی