آفتاب

تاکید نماینده کرمان بر ایجاد توسعه پایدار در این استان

تاکید نماینده کرمان بر ایجاد توسعه پایدار در این استان

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اگر همه با هم عزممان را جزم کنیم می‌توانیم تا پایان برنامه ششم توسعه کرمان را به یکی از استان‌های توسعه یافته تبدیل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اگر همه با هم عزممان را جزم کنیم می‌توانیم تا پایان برنامه ششم توسعه کرمان را به یکی از استان‌های توسعه یافته تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، محمدمهدی زاهدی در جلسه مثلث توسعه شهرستان کرمان اظهار کرد: ایده مثلث توسعه استاندار کرمان در عرصه اجرایی کشور ایده‌ای نو است. این ایده به صورت مدون و یک استراتژی کامل است و استاندار به دنبال بهره‌گیری از این مثلث برای توسعه استان کرمان است.

وی افزود: نمایندگان استان در مجلس نیز به اتفاق از این ایده حمایت می‌کنند و برای کمک به استان پای کار هستند.

زاهدی تصریح کرد: باید برای توسعه همه با هم باشند و فکر کنیم زیر بار مسئولیتی قرار داریم که برای جلوتر بردن استان باید گام برداریم.

وی بیان کرد: اگر همه با هم عزممان را جزم کنیم می‌توانیم تا پایان برنامه ششم کرمان را به یکی از استان‌های توسعه یافته تبدیل کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی جاهای استان، باید توسعه پایدار ایجاد شود و مدیران هم و غم خود را در راستای محرومیت زدایی از شهرستان کرمان بگذارند.

وی افزود: باید در این راستا بحث صنایع جنبی محصولات معدنی استان را دنبال و نسبت به جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری توجه ویژه شود. شهرستان کرمان پتانسیل‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

زاهدی تصریح کرد: باید همه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند و این شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی می‌توانند فعال باشند تا اقتصاد آینده بر این اساس پیش برود.

وی بیان کرد: توان استان کرمان در این زمینه بالا است و باید با کمک استاندار این امر توسعه یابد.

زاهدی گفت: متاسفانه صنایع ما احساس نیاز به دانش نمی‌کنند و این یکی از مشکلات کشور است در حالی که هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مطئمناً با انجام این رویه ظرف سه سال آینده استان در زمینه پرورش نیروی ورزشکار خودکفا و بهترین استان کشور در حوزه فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی خواهد شد.

زاهدی همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید باشگاه صنعت مس کرمان گفت: حضور باشکوه مردم در این مراسم حاوی پیام است و مفهوم آن نگاه ویژه مردم به باشگاه صنعت مس می‎‌باشد و انتظاری که شاید از تربیت بدنی استان بیشتر است.

وی بیان کرد: باید هزینه‌های باشگاه به عنوان سرمایه‌گذاری در استان تلقی و از این سرمایه جهت پرورش نیروهای قدر در حوزه ورزش استفاده شود.

زاهدی تصریح کرد: از ورزش همگانی بایستی برای ایجاد وفاق، همدلی، نشاط و شادابی در جامعه استفاده شود.

وی تاکید کرد: در کنار توجه ویژه به فوتبال نباید از سایر رشته‌های ورزشی غفلت شود کما اینکه استان کرمان استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف دارد و بی‌توجهی به آنها ظلم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت‌های خوب در استان کرمان باید نیروسازی کرده و از جوانان بومی استان در تمامی رشته‌های ورزشی استفاده کنیم و مطئمناً با انجام این رویه ظرف سه سال آینده استان در زمینه پرورش نیروی ورزشکار خودکفا و بهترین استان کشور در حوزه فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی خواهد شد.

همچنین در این مراسم محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: تیم صنعت مس طی سال‌های گذشته موجب افتخار استان کرمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش در نشاط و سلامت خلاصه نمی‌شود، افزود: در رقابت‌های جام جهانی میلیون‌ها نفر لحظه به لحظه بازی‌ها را رصد می‌کردند و مقوله ورزش می‌توانند موجب تقویت و یا تغییر فرهنگ شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چالش امروز ما حضور دولت در تمامی قسمت‌ها است و این امر موجب شده تا همه باشگاه‌های کشور به دولت وابسته باشند.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خیلی‌ها به سمت خصوصی‌سازی حرکت کرده‌اند و ما نیز تلاش می‌کنیم باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند تا رفته رفته این رویکرد برای همه مطرح شود.

انتهای پیام

کد N398432

وبگردی