آفتاب

مقامهای ترکیه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

مقامهای ترکیه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

آنکارا - در پی آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه ، رهبران و روسای احزاب سیاسی ترکیه این عملیات را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ؛ ˈجمیل چیچکˈ رییس مجلس ملی ترکیه در این زمینه گفت: بشریت باید در مقابل این عملیات ناحق موضع گیری کند. هرچه سریعتر بایستی آتش بس اعلام شود تا خون های بیشتری ریخته نشود و راه حلی برای این مساله یافت شود.

ˈعاکف حمزه چبیˈ رییس گروه پارلمانی حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ نیز با محکوم کردن عملیات زمینی نیروهای ارتش صهیونیستی به غزه گفت: این جنایات بیش از این نمی تواند ادامه داشته باشد.

ˈافکان آلاˈ وزیر کشور ترکیه نیز گفت: ترکیه نمی تواند سکوت اختیار کند. دنیا نیز نباید تنها نظاره گر این حملات باشد و بایستی هرچه سریعتر به جنایات رژیم صهیونیستی پایان داد.

ˈحیاتی یازیجیˈ وزیر تجارت و گمرک ترکیه نیز گفت: این حملات مایه شرم انسانیت است. اسراییل بعد از گذشت 10 روز از حملات هوایی ، اقدام به عملیات زمینی کرده است و جامعه جهانی باید برای حفظ امنیت فلسطینیان واکنش لازم را نشان دهد.

ˈاکتای وورالˈ رییس گروه پارلمانی حزب ˈحرکت ملیˈ نیز از وزیر خارجه ترکیه خواستار توضیح در این زمینه شد و اعلام کرد که چهار حزب سیاسی ترکیه که در مجلس دارای نماینده هستند یک بیانیه مشترک بعدازظهر امروز جمعه منتشر خواهند کرد.

ˈحسین چلیکˈ سخنگوی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در واکنش به این حملات در صفحه توویتر خود نوشت: عملیات زمینی اسراییل علیه غزه روسیاهی برای جهان متمدن است. لعنت به دیدگاهی که بجای حق، قدرت و زور را پرستش می کند.

ˈبرهان کوزوˈ از نمایندگان متنفذ حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و رییس کمیسیون قانون اساسی ترکیه نیز در توویتر خود ضمن جانی خواندن رژیم صهیونیستی نوشت: سازمان ملل به این حمله واکنش نشان نمی دهد و تنها به گفتن اینکه غیرنظامیان به قتل نرسند، اکتفاء می کند.

ˈنومان کورتولموشˈ معاون حزب ˈعدالت و توسعهˈ گفت: عملیات زمینی اسراییل به غزه قابل پیش بینی بود و این عملیات تکرار عملیات قبلی اسراییل است.

وی با انتقاد از نظم موجود جهانی گفت: متاسفانه در جهان هرکس قدرتمند باشد سیاست خود را پیش می برد و اسراییل به پشت گرمی قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود دست به عملیات علیه فلسطینیان می زند.

کورتولموش از تمامی نهادهای بین المللی خواستار مداخله برای پایان دادن به حملات اسراییل شد.

ازسوی دیگر بعد از اعلام آغاز عملیات زمینی اسراییل علیه مردم غزه ؛ در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا و سرکنسولگری آن در استانبول تظاهرات برگزار شد.

خاورم**2012**1392
کد N398430

وبگردی