آفتاب

کری از نتانیاهو خواست از اقدامات تهاجمی بیشتر علیه غزه اجتناب کند

کری از نتانیاهو خواست از اقدامات تهاجمی بیشتر علیه غزه اجتناب کند

همزمان با آغاز حمله زمینی محدود صهیونیست‌ها به غزه، وزیر امور خارجه آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از اقدامات تهاجمی بیشتر علیه غزه اجتناب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی تی آی، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بر ضرورت اجتناب از اقدامات تهاجمی بیشتر و احیای مجدد آتش بس 2012 میان اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از حماس خواست تا هرچه زودتر راهکار پیشنهادی مصر برای دستیابی به صلح را بپذیرد.

در جریان مکالمه تلفنی میان کری و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو حمله به نزدیکی کیبوتز سوفا را تهدید علیه غیر نظامیان اسرائیلی توصیف کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه آماده است: نخست وزیر اسرائیل تصمیم خود را درباره انجام عملیاتی برای هدف قرار دادن تهدیدهای آتی از جانب حماس را توضیح داد.

کری نیز بار دیگر بر حمایت از اسرائیل تاکید کرده و گفت: واشنگتن درباره امنیت و ایمن بودن غیرنظامیان هر دو طرف اصرار داشته و بر اهمیت انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از به وجود آمدن تلفات غیر نظامی تاکید دارد.

انتهای پیام

کد N398420

وبگردی