آفتاب

جنگ والیبال ایران با برزیل برای صعود/ بوی انتقام می آید

جنگ والیبال ایران با برزیل برای صعود/ بوی انتقام می آید

شاگردان کواچ پس از انجام یک بازی سنگین مقابل روسیه،جمعه به مصاف برزیل می روند.

مهری رنجبر:برزیل برای انتقام می‌‌آید. دو شکست ایران مقابل لهستان در هفته هفتم دور مقدماتی غرور آنها را جریحه‌دار کرد، آن هم به گمان اینکه ایرانی‌ها، می‌خواستند سناریوی حذفشان را کامل کنند.

مردان سرزمین قهوه که با پایان هفته ششم دور مقدماتی با 11 امتیاز تیم آخر گروه بودند و خیلی‌ها آنها را آخر خط می‌دیدند خیلی زود متحول شدند. رزنده شاگردانش را در اروپا آماده کرد. طلایی‌پوشان با دو بازی کاملاً متفاوت و تحمیل شکست سنگین 3-صفر و 3- یک به ایتالیا در خانه‌‌اش همه معادلات را به هم ریختند و به دور نهایی رسیدند. همان موقع بود که بقیه تیم‌ها خطر را احساس کردند. تیم ایران دور مقدماتی چهار بازی با طلایی‌پوشان انجام داد، چهار بازی‌ای که نتیجه‌‌اش دو برد و دو باخت بود.

تیم کواچ در دور نهایی اما دوباره به تور برزیل خورده است، برزیلی که حالا تیمی سرحال است و خیلی‌ها آن را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانند، طوری که بازیکنان ایرانی هم به آن اعتراف می‌کنند. محمد موسوی عراقی دراین باره می‌گوید: «برزیل تیم قدری است و من شانس قهرمانی را به آن می‌دهم.» اما برزیلی‌ها به طور حتم با سیستم بازی سرعتی و دریافت خوب خود اجازه نمی‌دهند ایرانی‌ها راحت امتیاز بگیرند. 

سرعتی‌زن تیم‌ملی والیبال ایران هم روی این مسئله صحه می‌گذارد:«اول اینکه برزیل دریافت‌های خوبی دارد، تیم‌هایی که دریافت خوب و دفاع وسط خوب دارند ما را اذیت می‌کنند. دوم اینکه به دلیل باخت‌های تیم‌ملی فوتبال این کشور حالا تمام برزیلی‌ها چشم‌شان به والیبال و انگیزه‌شان جوری است که حداقل والیبال مرهم باشد روی دل مردمشان. بعد هم آنها فکر می‌کنند ما مخصوصاً به لهستان باختیم و یک جورهایی انتقامی می‌آیند. انگیزه این تیم نسبت به دور مقدماتی صدبرابر بیشتر شده ولی این‌ها دلیل نمی‌شود ما هم ببازیم.»

به طور حتم برناردو رزنده بعد از بازی که دیروز تیمش مقابل روسیه انجام داد، شاگردانش را برای بازی فردا شب آماده کرده.بازی با ایران که دیگر برای رزنده و شاگردانش ناشناخته نیست. با این حال شاگردان کواچ هم می‌توانند با سرویس بدون نقص، دفاع روی تور و دریافت خوب و کمترین اشتباه دوباره برزیل را شکست دهند. کواچ هم می‌داند تیمش فردا شب کار راحتی ندارد اما از برد تیمش هم نا امید نیست:«با اینکه می‌دانم شرایط برزیل خیلی خوب است و متفاوت از دور مقدماتی اما معتقدم می‌توانیم دوباره برزیل را شکست دهیم.» به‌هر‌حال هر نتیجه‌ای در بازی امروز روسیه با برزیل می‌تواند ایران را برای صعود به دور دوم امیدوار کند.

251 41

کد N398149

وبگردی