آفتاب

عشق و ارادت به امام حسین(ع) مهمترین ویژگی شهید ایبک آبادی بود

عشق و ارادت به امام حسین(ع) مهمترین ویژگی شهید ایبک آبادی بود

اراک - ایرنا - پدر شهید ˈابوالفضل ایبک آبادیˈ گفت: عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) به خصوص امام حسین(ع) مهمترین ویژگی این شهید وارسته بود.

ˈحسینعلی ایبک آبادیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ابوالفضل عشق وافری به سالار شهیدان و ائمه معصومین(ع) داشت و با حضور خالصانه در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، برپا داشتن نماز اول وقت و کمک به سالخوردگان روستا در امور کشاورزی و شخصی از محبوبیت بالایی در بین اهالی برخوردار بود.

وی ادامه داد: ابوالفضل در 25 سال حیاتش خادم مسجد روستای ایبک آباد بود و در ماه مبارک رمضان با سحر خوانی در کوچه ها و بام مسجد، مردم را از نزدیک شدن اذان صبح آگاه می کرد.

این پدر شهید بیان کرد: ابوالفضل روحیه ای خدایی و معنوی داشت به طوری که همه روزه در یک ساعت مشخص قرآن تلاوت می کرد و آداب معاشرت را بسیار رعایت می نمود به طوری که هیچ دوست یا فامیلی از او بی احترامی و پرخاشگری ندیده بود.

وی اضافه کرد: این شهید والا مقام خدمت به خلق را عبادت می دانست و همه تلاش او در این بود که با حضور در مزارع کشاورزی به من و دیگر کشاورزان در امور جاری زراعی کمک کند.

پدر این شهید اراکی گفت: ابوالفضل هرگز کاری نکرد که والدینش را ناخرسند کند و از خدمت و مهر به من و مادرش لذت وافر می برد.

حسین علی ایبک آبادی اظهار کرد: محبوبیت ابوالفضل در بین تمام اقشار مختلف مردم روستا بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: ابوالفضل در بهمن ماه سال 1340 در روستای ایبک آباد متولد شد و تحصیلات را تا پایان مرحله ابتدایی در روستا ادامه داد و پس از آن تمام وقت خود را در امور مزرعه یا فیض معنوی و دینی متمرکز می کرد.

این پدر شهید بیان کرد: با آغاز سال 1357 و جریان های انقلاب اسلامی با دوستان و آشنایان در فامیل و روستا به اراک می آمد و در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دوستان خود به اراک می آمد و در دوره های بسیج و آشنایی با سلاح های مختلف شرکت می کرد و با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه و در لباس مقدس بسیج به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد و در 31 اردیبهشت ماه سال 1360 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در فرازهای وصیت نامه شهید ابوالفضل ایبک آبادی حفظ تقوی و ایمان، حرکت در مسیر ولایت فقیه و احترام به پدر و مادر برجسته است.

این شهید والا مقام در بخشی از وصیت خود خطاب به ملت ایران آورده است: برادران دینی از من به شما سفارش است که اسلام ناب و انقلابی را که با خون شهیدان آبیاری شده به عنوان امانت با ارزش به خوبی پاس بدارید و و از هر کوششی در راه دین و کشور دریغ نکنید.

در این وصیت نامه با حلالیت خواهی از دوستان و آشنایان به ویژه مادر و پدر آمده است: حضور در دنیا فرصتی برای تقرب الهی و درک ارزش های معنوی و الهی است پس وصیت دارم که چند روز زندگی دنیوی را جز نیکی به خلق و دوری از گناه و تامین نظر باری تعالی نگذرانید که اگر غیر از این کنید بد معامله ای انجام داده اید.

شهید ابوالفضل ایبک آبادی در این وصیت نامه آرزوی خود را سربلندی جهان اسلام و توفیق خدمت در راه دین عنوان کرده است.ک/3

7115/560/591
کد N397960

وبگردی