آفتاب

رسانه های پاکستان: توطئه حمله به اقامتگاه نخست وزیر پاکستان خنثی شد

رسانه های پاکستان: توطئه حمله به اقامتگاه نخست وزیر پاکستان خنثی شد

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های دولتی پاکستان گزارش دادند: نیروهای امنیتی روز پنجشنبه با شناسایی و منهدم کردن مخفی گاه تروریست ها در شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب در شرق این کشور توطئه حمله به اقامتگاه ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان را خنثی کردند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ملی پاکستان (PTV) به نقل از مقامات پلیس شهر لاهور افزود: نهادهای مجری قانون در پی جزییات محرمانه از سوی سازمان های اطلاعات در خصوص حضور تروریست ها در یک واحد مسکونی نزدیکی روستای ˈآریاˈ واقع در جاده ˈرایوندˈ شهر لاهور عملیات مشترکی را با حضور نیروهای یگان ضدتروریستی، کوماندوهای ارتش، تکاوران و پلیس علیه این عناصر انجام دادند.

دراین گزارش آمده است: عملیات پاکسازی علیه تروریست ها که چند ساعت به طول انجامید با هلاکت دو تروریست به پایان رسیده و در این حادثه یک تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ˈشجاع خانزادهˈ وزیر ایالتی مبارزه با تروریسم پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از محل مخفی گاه تروریست ها مقادیر زیادی مهمات، اسلحه، مواد منفجره و جلیقه های انتحاری کشف شد.

وی افزود: حمله به اقامتگاه نواز شریف نخست وزیر پاکستان هدف اصلی تروریست ها بوده و آنان نزدیک به دو ماه در حال برنامه ریزی برای به انجام رساندن این توطئه بودند اما خوشبختانه نیروهای امنیتی پاکستان با واکنش سریع از وقوع هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری کردند.

شجاع خانزاده خاطر نشان کرد: درعملیات امروز یک تروریست در پی تبادل آتش با نیروهای امنیتی زخمی و سپس بازداشت شد.

درهمین حال گزارش برخی از منابع خبری پاکستان از محل عملیات ضدتروریستی در شهر لاهور حاکی از هلاکت هفت شبه نظامی، زخمی شدن شش تن از نیروهای امنیتی و شنیده شدن صدای هفت انفجار از داخل مخفی گاه تروریست ها می باشد.

ˈرانا مشهودˈ وزیر دادگستری ایالت پنجاب پاکستان نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت : پنهان شدن شبه نظامیان در شهر لاهور و طرح آنان برای انجام حملات تروریستی، واکنش این عناصر به عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه مواضع شبه نظامیان در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی (در شمال غرب این کشور) است.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان و بسیاری از مقامات ارشد دولت این کشور از زمان آغاز عملیات گسترده ارتش علیه تروریست ها در وزیرستان شمالی، ازسوی گروههای غیرقانونی تهدید شده اند.

آساق*ش*ا.ر* 1064
کد N397791

وبگردی