آفتاب

با شهادت 4 کودک فلسطینی در ساحل غزه تعداد شهدا به 227 تن رسید

با شهادت 4 کودک فلسطینی در ساحل غزه تعداد شهدا به 227 تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تعداد شهدای غزه به 227 تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تعداد شهدای غزه به 227 تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه از افزایش آمار شهدای فلسطینی به 227 تن و زخمی‌ها به 1696 تن خبر داد.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 343 خانه غیرنظامیان تخریب شده است.

از سوی دیگر احمد ابو حصیره، یک مسوول فلسطینی اعلام کرد که براثر شلیک گلوله‌ای از یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی در ساحل نوار غزه، چهار کودک فلسطینی کشته شده و یک تن دیگر به شدت زخمی شده است.

وی عنوان داشت در هنگام این حمله، کودکان در ساحل غزه فوتبال بازی می‌کردند و همگی آنها کمتر از 15 سال سن داشتند.

ابوحصیره گفت: زمانی که گلوله‌ها شلیک شد، آنها دویدند تا خود را از این حملات دور کنند اما یک گلوله به آنها اصابت کرد.

از سوی دیگر شبکه دو رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت این رژیم روز چهارشنبه تصویب کرد که 8000 سرباز ذخیره دیگر را فرا بخواند. پیش‌تر رژیم صهیونیستی 40 هزار سرباز ذخیره را فراخوانده بود.

همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خبری با فدریکا موگرینی، وزیر خارجه ایتالیا که به اراضی اشغالی سفر کرده است، گفت: حماس با مخالفت با طرح مصر برای آتش‌بس، راه را در مقابل راه‌حل دیپلماتیک بست و حماس مسوول ادامه خشونت‌ها و کشتار فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجددا عملیات نظامی علیه حماس را توجیه کرد و گفت: مهم‌ترین چیز در این مرحله، خلع نوار غزه از موشک‌هاست و این مساله بخشی از راه طولانی‌مدت خواهد بود.

نتانیاهو با این ادعا که جنبش حماس مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شود، اظهار کرد: آنها مستقیما به شهرهای ما موشک شلیک می‌کنند و این جنایت جنگی است واز غیرنظامیان خود نیز به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند که این نیز یک جنایت جنگی به شمار می‌آید.

وزیر خارجه ایتالیا نیز نسبت به اوضاع غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه اظهار نگرانی کرد و گفت: ما از حماس و گروه‌های فلسطینی در غزه می‌خواهیم تا طرح مصر را بپذیرند. ما از تمامی راه‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ استقبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که به قاهره سفر خواهد کرد و با مسوولان مصری درخصوص راهکاری برای پایان جنگ و توقف خشونت‌ها بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

در مقابل گروه‌های مقاومت در نوار غزه پاسخ حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را با شلیک موشک دادند. گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، شهر بئرالسبع را با چهار موش گراد و اصغلان را با چهار موشک و شهرک ئیری را با چهار موشک 107 و کیسوفین و رئیم و میگن را با 12 خمپاره هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس هم‌چنین اعلام کردند که به سمت شهرهای تل‌آویو، قدس اشغالی، دیمونا و پایگاه نظامی هلافیم 30 موشک شلیک کرده است.

انتهای پیام

کد N397599

وبگردی