آفتاب

مصوبه دولت درخصوص پرداخت یارانه سودومانده مطالبات معوق به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه

مصوبه دولت درخصوص پرداخت یارانه سودومانده مطالبات معوق به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه

تهران- ایرنا- با تصویب هیات دولت ،معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهورپرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در استانهای سیستان و بلوچستان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران و خراسان شمالی را تضمین و تعهد می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،هیأت وزیران در جلسه 8/4/1393به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل مجموع اصل و سود تسهیلات اعطایی براساس مصوبات هیأت وزیران در سال های 1391، 1392 و 1393 به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران و خراسان شمالی را تضمین و تعهد می کند.

همچنین مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهورهزینه های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسؤولیت بانکهای عامل در وصول مطالبات نیست.

این مصوبه در تاریخ 18/4/1393 از سوی معاون اول رییس‎جمهور ابلاغ شده است.

سیام*9254**1449
کد N397283

وبگردی