آفتاب
به همت کار گروه محتوایی دهه کرامت انجام می‌شود؛

تولید محتوای متناسب با شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت

تولید محتوای متناسب با شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به فعالیت ۱۸ کارگروه تخصصی در دهه کرامت گفت: کارگروه محتوایی دهه کرامت با مسئولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از محوری‏‌ترین کارگروه‌های 18گانه، اقدام به تولید محتوا بر اساس شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مرتضی طاهریان در خصوص نامگذاری شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت به تبیین ملاک‌های تعیین روزهای این دهه پرداخت و گفت: در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت 18 کارگروه تخصصی فعالیت دارد که یکی از این کارگروه‌های تخصصی شورا، کارگروه محتوایی است که با مسئولیت آستانه مقدسه حضرت‏معصومه‏(س) شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه علاوه بر تلاش بر بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی، بحث نام‌گذاری شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت است که باید گفت یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث کارگروه محتوایی است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات اولیه کارگروه محتوایی در سال 1393 با موضوع نام‌گذاری عناوین روزهای دهه کرامت در اوایل اردیبهشت ماه طی سه جلسه در شهر مقدس قم برگزار شد و پس از تهیه پیش‌نویس اولیه، عناوین روزها و شعار سال آماده و در صحن علنی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اعلام شد که پس از اعلام نظر اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، کارگروه موظف شد بر اساس نظرات شورا آخرین اصلاحات را انجام دهد.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به این‌که «بررسی اسامی روزها و شعار سال سه ماه به طول انجامید»، خاطرنشان کرد: بعد از اصلاحات صورت گرفته، پیش‌نویس نهایی آماده و عناوین روزهای دهه کرامت اطلاع‌رسانی شد.

وی با بیان این‌که «در نام‌گذاری سال و عناوین روزها به چند محور توجه شده است»، تصریح کرد: در نامگذاری روزها تلاش شده است که به سه شخصیت بزرگوار(حضرت معصومه ، حضرت امام رضا و حضرت شاه چراغ علیهم السلام) که مرتبط با دهه کرامت هستند، توجه شود و با توجه به این‌که روز بزرگداشت امامزادگان در این دهه قرار دارد بنا شد بخشی از عناوین روزها هم به امامزادگان اختصاص ‌یابد.

وی نکته بعدی در انتخاب شعار سال و عناوین روزها را توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری در ابتدای سال به آن اشاره داشته اند، دانست و خاطرنشان کرد: در نامگذاری عناوین روزها و سال به خط مشی‌ها و نیازهای امروزی جامعه که بخش مهمی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله بحث سبک زندگی دینی است هم توجه شده است.

طاهریان همچنین ادامه داد: تلاش این شورا در این راستا است که نام‌گذاری‌ها بر این اساس باشد که بتوان در مورد آن محتواسازی کرد به این معنا که عناوین روزها از عمق و محتوای لازم برخوردار باشد تا کارشناسان بتوانند محتواهای لازم را در مورد عناوین روزها عرضه کنند.

وی توجه به مناسبت‌هایی که در این دهه واقع شده را یکی دیگر از مواردی دانست که در شورای بزرگداشت دهه کرامت در نام‌گذاری عناوین روزها به آن توجه شده است و تصریح کرد: به عنوان مثال هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که طبیعتاً در نام‌گذاری‌ها به این مناسبت‌ها هم توجه شده است.

وی در رابطه با علت زودتر اعلام شدن عناوین روزهای دهه کرامت گفت: تلاش شد با نامگذاری زودتر، عناوین در اختیار افراد مختلف در سراسر کشور قرار گیرد و هر مجموعه بر این مبنا محتوا و برنامه‏های خود را آماده و طراحی کند. از طرفی عناوین روزها به دبیرخانه شورای مرکزی کمک می‌کند تا برنامه‌ها و محتوا از یک نظام لازم برخودار باشند. ضمن اینکه شورای مرکزی دهه کرامت محتوای واحدی را آماده و به مجموعه ها پیشنهاد می‌کند.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ولادت امام‏کاظم‏‌علیه‏السلام در ماه صفر واقع است و امکان اجرای برنامه‌های شاد همراه با جشن و سرور به دلیل حرمت ماه محرم و صفر وجود ندارد، شورای هماهنگی بزرگداشت جشن های مردمی دهه کرامت تصمیم گرفت از امسال به بعد یک روز را اختصاص به نام حضرت موسی بن جعفر علیه السلام دهد که فرصت ارادتی بهتر و بیشتر به ساحت مقدس آن حضرت شود.

انتهای پیام

کد N397234

وبگردی